برخورد دستگاه قضا با ترک فعل‌ها در وقوع بحران‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، صبح امروز با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضائیه و محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تفاهمنامه مشترکی فی‌ما‌بین این دو مجموعه به امضا رسید.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم امضای تفاهمنامه اظهار کرد: ان‌شاءالله با امضای این تفاهمنامه با سازمان مدیریت بحران کشور، شاهد ارتقاء همکاری فی ما بین این دو مجموعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: قطعا امضای این تفاهم‌نامه زمینه ارتقاء همکاری فی ما بین سازمان مدیریت بحران کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در ابعاد مختلف از جمله امنیت، آسایش و رفاه مردم را به همراه خواهد داشت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد مختلف بحران خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و حتی فرهنگی می‌تواند تبدیل به بحران شود به عنوان مثال در حوزه اقتصادی در بحث تورم نگرانی کاهش ارزش پول ملی و ... اینها مشکلاتی را برای جامعه فراهم کرده است که اگر  به موقع برنامه‌ریزی نشود می‌تواند به بحران تبدیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضائیه گفت: در حوزه اجتماعی اگر آسیب‌های اجتماعی به موقع رصد و عملیات پیشگیرانه انجام نشود به بحران‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. همچنین از موارد در حوزه اجتماعی می‌تواند به مسائلی از جمله بیکاری روزافزون، طلاق، اعتیاد، فقر و گسترش حاشیه‌نشینی اشاره کرد که چنانچه این موارد به موقع رصد،‌ پیشگیری و فعالیت‌های عملیاتی انجام نشود، استعداد تبدیل شدن به بحران را خواهند داشت.

وی با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی تصریح کرد: این موضوع علاوه بر اینکه بر رویه کشور دامن می‌زند، سهم بسیار بالایی را نیز در جرائم و آسیب‌ها را به خود اختصاص داده است و ناامن‌ترین مکان ما از نظر حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و ... مناطق حاشیه‌نشینی محسوب می‌شوند.

جهانگیر با اشاره به اینکه ما در عرصه تهاجم فرهنگی در بخش‌هایی با بحران فرهنگی مواجه هستیم، تصریح کرد: همین موضوع را باید در حوزه سیاسی پیش‌بینی کنیم و دشمن به دنبال روش‌هایی است که مردم را دلسرد کند و به گونه‌ای القا کند که به مردم بقبولاند که آنها نقشی در اداره کشور ندارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضائیه با اشاره به بحران‌های طبیعی و همچنین بحران‌های خودساخته گفت: در بخش بحرا‌ن‌های خودساخته باید به سوء مدیریت برخی از بخش‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور بحث تعرض به منابع طبیعی و تغییر کاربری‌هاست، تاکید کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم که به کوه‌ها، دشت‌ها، سواحل و جنگل‌ها و ... تعرض می‌شود و به دنبال تغییر کاربری آنها هستند و اینها می‌تواند زمینه بحران‌های زیادی در آینده باشد.

جهانگیر با اشاره به تفاهمنامه امضا شده فی ما بین سازمان مدیریت بحران کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضائیه، گفت: ما وظیفه داریم به کمک سازمان مدیریت بحران کشور در فرآیند اجرای قوانین و مقررات قانونی بیاییم و در فرآیند اجرای قوانین، نظارت داشته باشیم و در این فرآیند با ترک فعل‌ها برخورد کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضائیه  با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر شاهدیم که برخی افراد به منابع طبیعی تعرض کرده و مبادرت به آتش‌سوزی و تغییر کاربری آنها می‌کنند، گفت: چنان که این موارد به موقع رصد و شناسایی شود می‌تواند از تکرار خطرات بعدی جلوگیری کند.

وی از جدیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم قوه قضائیه برای برخورد با افراد متخلف در ارتباط با آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی خبر داد و گفت: شناسایی و برخورد با این افراد در دستور کار این معاونت قرار دارد.

جهانگیر در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص ورود دستگاه قضا به موضوع قطع و خشکاندن درختان در کشور و بویژه تهران گفت: در این زمینه نیز تاکید شده اطلاعات جمع‌آوری و به معاونت اجتماعی ارسال شود و قطعا ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.