همکاری نظامی، محور رایزنی وزیر دفاع مصر با فرمانده سنتکام

فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر در جریان دیدار با فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) در قاهره، پاره‌ای از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از الیوم السابع، محمد زکی، فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر با مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام و هیئت همراه وی در قاهره دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص پاره‌ای از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور و همچنین زمینه‌های همکاری نظامی و راه‌های حمایت از آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر در جریان این دیدار، روابط و شراکت راهبردی بی‌وقفه میان مصر و آمریکا را ارج نهاد و بر تمایل نیروهای مسلح به افزایش پیوندهای همکاری با آمریکا در زمینه‌های مختلف نظامی و امنیتی تأکید کرد.

فرمانده سنتکام نیز ضمن تأکید بر عمق روابط دوجانبه میان مصر و آمریکا، نقش قاهره در برقراری امنیت، ثبات و توازن در منطقه را ستود.

اسامه عسکر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر نیز با فرمانده سنتکام و هیأت همراه وی دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار راهکارهای تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های آموزش و تبادل تجارب میان نیروهای مسلح دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح مصر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.