لبنان: مختصات شناورهای دریایی برای ترسیم خطوط دریایی را تحویل گرفتیم

معاون رئیس پارلمان لبنان در سخنانی اعلام کرد که بیروت مختصات محل قرار گیری شناورهای دریایی برای ترسیم خط دریایی را از میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی تحویل گرفته است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت النشره لبنان، الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان و مسئول پیگیری امور ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی در سخنانی تایید کرد که مقامات لبنان مختصات شناورهای دریایی برای ترسیم خط دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی را تحویل گرفته‌اند.

وی در این باره گفت: صحبت‌ها درباره چشم پوشی و امتیاز دهی لبنان صحت ندارد و هیچ طرفی از ما نخواسته است که امتیازاتی را به طرف مقابل بدهیم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که المیادین شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد: عاموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی مختصات محل قرار گرفتن شناورهای دریایی برای ترسیم خط آبی را به مقامات لبنان تحویل داده است.

 این منبع گفت: این مختصات آخرین موردی است که باید مورد مذاکره قرار بگیرد و هوکشتاین درصدد است تا طی هفته آتی پیشنهاد کاملش را در این پرونده ارائه کند.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.