لبنان: چند روز با حل و فصل پرونده ترسیم مرزهای دریایی فاصله داریم

مدیرکل امنیت لبنان اعلام کرد که این کشور تنها چند روز با حل و فصل پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی فاصله دارد.

به گزارش ارز پرس، عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت لبنان در مصاحبه با شبکه الجدید گفت: پرونده ترسیم مرزهای دریایی یک موضوع امنیت ملی است و وظیفه من این است که وارد جزئیات نشوم. یک کلمه می‌تواند مسیر را تغییر بدهد و فرصت بزرگی را از لبنان بگیرد. در تمام دورهای مذاکراتی که در آن شرکت کرده‌ام چه انفرادی و چه جمعی هیچ کسی درباره موضوع ترسیم مرزهای زمینی صحبت نکرد.

وی درباره ترسیم مرزهای دریایی گفت: ما درباره چند هفته یا چند ماه صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره چند روز صحبت می‌کنیم. تنها چند روز با حل و فصل این پرونده فاصله داریم. باید به نتیجه‌ای برسیم. این به نفع همگان است که این پرونده حل و فصل شود.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

المیادین شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرده بود: آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی مختصات محل قرار گرفتن شناورهای دریایی برای ترسیم خط آبی را به مقامات لبنان تحویل داده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.