هشدار فرمانده آمریکایی درباره محاصره دریایی تایوان به دست چین

یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد، چین کاملا به قابلیت اعمال یک محاصره دریایی علیه تایوان در صورتی که تمایل به این کار داشته باشد، دست یافته است.

به گزارش ارز پرس، دریادار کارل توماس، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال درباره قدرت دریایی چین گفت: پکن یک ناوگان بزرگ و مدرن ساخته و در صورت تمایل می‌تواند این جزیره را محاصره کند.

این دریادار گفت: "آنها نیروی دریایی بسیار بزرگی دارند و اگر بخواهند قلدری کنند و کشتی‌هایشان را در اطراف تایوان قرار دهند، تا حد خیلی زیادی می‌توانند این کار را انجام دهند."

به گزارش پایگاه راشا تودی، توماس اظهار داشت که چین قبلاً یک نیروی دریایی بزرگ و مدرن ایجاد کرده و تعداد کشتی‌های نظامی در اختیار پکن به سرعت در حال افزایش است.

با این حال این نظامی آمریکایی خاطر نشان کرد که نمی‌داند آیا چین قصد انجام هرگونه اقدام واقعی علیه تایوان که از نظرش بخشی جدایی‌ناپذیر از خاکش است، چه از طریق حمله تمام‌عیار یا محاصره دریایی را دارد یا خیر.

او توضیح داد: اگر آنها به وضوح بخواهند اقدامی "غیرجنبشی" انجام دهند، همانطور که می‌دانید اقدام به محاصره برخوردی با جنبش کمتر است که این به جامعه بین‌المللی اجازه می‌دهد تا وارد عمل شده و در خصوص چگونگی حل چالش همکاری کند.

این دریادار همچنین خاطرنشان کرد، پکن همچنین حضور نظامی خود را در دریای چین جنوبی در جنوب غربی تایوان، تقویت کرده و جزایر مصنوعی و طبیعی تحت کنترلش در این آبراه را "به طور کامل نظامی" کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.