گفتگوی ابوالغیط و گوترش درباره اوضاع بین‌المللی و بحران‌های منطقه

دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار امروز (سه‌شنبه) خود با دبیرکل سازمان ملل ضمن گفتگو درباره شرایط بین‌المللی و بحران‌های منطقه از جمله بحران اوکراین از نقش او در طول این بحران و موفقیتش در رسیدن به توافقی درباره مساله غلات تقدیر کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز با حضور در هفتادوهفتمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره برخی مسائل مربوط به بحران‌های بین‌المللی و نیز تحولات منطقه خاورمیانه گفتگو کرد.

جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد: ابوالغیط در این دیدار ضمن تقدیر از نقش مهمی که گوترش در بحران اوکراین ایفا کرد، به ویژه موفقیتش در رسیدن به توافقی که امکان انتقال محموله‌های غلات اوکراین و صادرات آن به بازارهای جهانی را فراهم کرد، بر اهمیت ادامه اقدامات او برای جلوگیری از خطرات یک بحران غذایی جدی در سال آینده تاکید کرد.

رشدی در ادامه گفت: ابوالغیط در ادامه این دیدار نیز با اهتمام به اظهارات گوترش در مورد شرایط منطقه خاورمیانه و نقش سازمان ملل در سومالی، یمن و سوریه گوش داد و پایبندی جدی او به مساله فلسطین را ستود.

همچنین دو طرف درباره اینکه مساله فلسطین اولویت برقراری ثبات و شکوفایی در منطقه است، به توافق رسیدند و پایبندی خود را به هماهنگی مستمر و همکاری با یکدیگر جهت رسیدن به راه‌حل‌هایی سیاسی برای بحران‌هایی که هنوز برخی کشورهای منطقه با آنها مواجه هستند، اعلام کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.