کره شمالی: از هیچ نوع اقدام تحریک‌آمیز نظامی چشم‌پوشی نخواهیم کرد

همزمان با تشدید تنش‌ها به دنبال پرتاب‌های موشکی کره شمالی در هفته‌های اخیر، پیونگ‌یانگ امروز (شنبه) هشدار داد که "اقدامات متقابل نظامی قاطعانه‌ای" علیه آنچه که اقدامات تحریک‌آمیز عمدی کره جنوبی می‌داند، انجام خواهد داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هشدار از سوی یکی از سخنگویان ناشناس ارتش خلق کره شمالی یک روز پس از آن مطرح شد که پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک کوتاه‌برد به طرف دریا و صدها گلوله توپخانه‌ای به نزدیکی مرز با کره جنوبی پرتاب کرد.

این سخنگو در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شد، گفت: یگان‌های خط مقدم ارتش خلق کره شمالی روز جمعه گلوله‌های توپخانه‌ای شلیک کردند تا هشدار صریحی به دشمن به خاطر اقدامات تحریک‌آمیز مکررش در مناطق مرزی بدهند.

در این بیانیه آمده است: در آینده نیز ارتش ما هرگز اجازه نخواهد داد تا اقدامات تحریک‌آمیز دشمنان باعث تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شود و اقدامات متقابل نظامی قاطعانه‌ای انجام خواهد داد.

کره شمالی همچنین روز جمعه جنگنده‌هایی را در نزدیکی مرز نظامی با کره جنوبی به پرواز درآورد و باعث شد تا سئول نیز جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد.

کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که شلیک‌های توپخانه‌ای‌اش یک مانور "مشروع و معمولی" بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.