کمک نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به فیلیپین

سفیر آمریکا در مانیل اعلام کرد، واشنگتن به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت توانایی‌های دفاعی و مدرن‌سازی ارتش فیلیپین، ۱۰۰ میلیون دلار کمک نظامی خارجی به این کشور جنوب شرق آسیا اختصاص داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کمک نظامی جدید بر ارتقا روابط دفاعی میان این متحدان تحت رهبری فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور جدید فیلیپین تاکید دارد؛ آن هم در شرایطی که رودریگو دوترته، رئیس جمهور سابق فیلیپین سیاست خارجی کشورش را از آمریکا به طرف چین تغییر داده بود تا روابط گرم‌تری با پکن برقرار کند.

مری‌کی کارلسون، سفیر آمریکا در مانیل در کنفرانس خبری که بر روی عرشه ناو یو اس اس رونالد ریگان برگزار شده بود، گفت: آمریکا در حال حاضر یک کمک نظامی خارجی ۱۰۰ میلیون دلاری برای ارتش فیلیپین اختصاص داده تا از آن هر طور که می خواهد استفاده کند.

وی افزود: فیلیپین می‌تواند از این کمک مالی برای جبران تصمیم خود برای لغو یک قرارداد ۲۲۷.۳۵ میلیون دلاری با روسیه استفاده کند. مانیل در حال حاضر درصدد خرید هلی‌کوپترهای چینوک از آمریکاست.

فیلیپین بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام-هند است که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ میلادی جنگنده‌ها، خودروهای زرهی، تسلیحات کوچک و دیگرتجهیزات نظامی به ارزش ۱.۱۴ میلیارد دلار دریافت کرده است. این مبلغ شامل ۴۷۵.۳ میلیون دلار کمک نظامی خارجی به فیلیپین است.    

فردیناند مارکوس جونیور که ماه گذشته با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد، در بیانیه‌ای که توسط یکی از مقامات وزارت امور خارجه در این کنفرانس خبری قرائت شد، گفت، از سفر ناو یو اس اس رونالد ریگان به فیلیین استقبال می‌کند و بار دیگر تاکید کرد که به حفظ صلح و ثبات در دریای چین جنوبی متعهد است.

این پهلوگیری ناو یو اس اس رونالد ریگان که برای نخستین بار در سه سال گذشته انجام شد، به دنبال مشارکتش در مانورهای دریایی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.