کره‌شمالی آمادگی‌های لازم برای یک آزمایش اتمی را تکمیل کرده است

رئیس جمهوری کره جنوبی به پارلمان گفت، کره شمالی آمادگی‌های لازم را برای انجام یک آزمایش اتمی تکمیل کرده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این اظهارنظر به نگرانی‌ها درباره نخستین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در پنج سال گذشته می‌افزاید.

یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه دولت کره شمالی از استفاده پیشگیرانه تسلیحات اتمی خود دفاع کرده، گفت:‌ ما متوجه شدیم که این کشور آمادگی‌های لازم برای انجام هفتمین آزمایش اتمی را تکمیل کرده است.

ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن همگی متعهد شده‌اند که برای آزمایش هسته‌ای مجازات سخت‌گیرانه و یکپارچه‌ای را اتخاذ کنند چون این اقدام، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در واشنگتن گفت که ایالات متحده معتقد است کره شمالی در هر زمانی می‌تواند آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

تلاش ایالات متحده برای منزوی کردن روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین، همراه با خصومت فزاینده با چین، به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اجازه داده تا قدرت بازدارندگی هسته‌ای خود را بدون ترس از تحریم‌های بیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل تقویت کند.

کیم جونگ اون که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ سلاح اتمی آزمایش کرد شاید به دنبال انجام یک آزمایش دیگر برای تقویت ظرفیت و توانایی کره شمالی برای مینیاتوری کردن کلاهکی باشد که بتوان آن را بر روی موشک‌های جدید طراحی شده برای حمله به کره جنوبی و ژاپن نصب کرد.

همچنین رهبر کره شمالی به دنبال افزایش قدرت وسایل و ابزار اتمی خود است که می‌تواند بر روی راکت‌های دور بردی نصب شود که آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.