رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق ترسیم مرزها را امضا کردند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق ترسیم مرزها با لبنان را امضا کرد. سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی پیش از این از موافقت دولت اسراییل با این توافق خبر داد.

به گزارش ارز پرس، عوفیر جندلمن، سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی امروز(پنجشنبه) در صفحه تویتر خود نوشت، دولت توافقنامه دریایی با لبنان را تایید کرده و یائیر لاپید، نخست وزیر این رژیم آن را امضا کرد.

لاپید این توافق را "دستاورد دیپلماتیک و اقتصادی" و موجب "افزایش امنیت اسرائیل و آزادی عملش در برابر حزب الله" دانسته است.

آناتولی نیز گزارش داد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان روز پنجشنبه متن توافقنامه تعیین مرزهای دریایی جنوبی با اسرائیل را امضا کرد.

الیاس بوصعب، مذاکره کننده ارشد لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آموس هوخشتاین میانجی آمریکایی در کاخ ریاست جمهوری در شرق بیروت، پایتخت این کشور برگزار کرد. بو ساب گفت که هوخشتاین متن توافقنامه رسمی برای تعیین مرزهای دریایی را به رئیس جمهور عون تحویل داده است.

وی توضیح داد که رئیس‌جمهور عون نامه‌ای را امضا کرد مبنی بر اینکه لبنان پیام آمریکایی را دریافت کرده و با محتوای آن موافقت کرده است و هیئتی را مأمور کرد که پیام را به ناقوره (مرکز نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان) برساند.

وی افزود که نامه دومی از سوی وزارت خارجه لبنان به سازمان ملل خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: نامه‌ای که قبلا منتشر شده بود همان نامه‌ای است که هوخشتاین روز پنجشنبه تحویل داد و برای رسمی شدن امضا شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.