تاکید نتانیاهو بر لغو توافقنامه ترسیم مرزها با لبنان در صورت پیروزی در انتخابات

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) تهدید کرد، در صورت پیروزی در انتخابات، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را که هفته گذشته امضا شده، لغو خواهد کرد.

به گزارش ارز پرس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق و رهبر فعلی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز در گفتگو با رادیوی این رژیم تهدید کرد، در صورت پیروزی حزبش در انتخابات آتی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، توافق اخیر با لبنان را لغو می‌کند.

نتانیاهو در این مصاحبه توافقنامه تعیین مرزهای دریایی با لبنان را "یک توافق تسلیم دیگر" خواند و مدعی شد: با آن (توافقنامه تعیین مرزهای دریایی با لبنان) کاملا همانند توافقنامه اسلو  برخورد خواهم کرد.

نتانیاهو پیش از این نیز بارها مخالفت خود را با توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با لبنان ابراز کرده بود، او اکتبر گذشته این توافق را "تسلیمی تاریخی" خواند و گفت: یائیر لاپید (نخست وزیر اسرائیل) تمامی خواسته‌های حزب‌الله را پذیرفت، او ترسیده بود و به همین دلیل تسلیم شد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان و لاپید ۲۷ سپتامبر جاری (هر کدام به صورت جداگانه) متن توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف را امضا کردند.

لبنان و رژیم صهیونیستی از حدود دو سال قبل مذاکراتی را با میانجیگری آمریکا برای ترسیم مرزها در منطقه نفتی و گازی واقع در دریای مدیترانه به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع آغاز کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.