نگرانی اسرائیل از افزایش رویکرد ضد صهیونیستی در آمریکا

کنسولگری‌های رژیم صهیونیستی روز به روز گزارش‌های خود را در مورد گسترش دامنه ضد صهیونیستی در آمریکا به وزارت امور خارجه در تل آویو ارسال می کنند و همین مساله باعث شده محافل صهیونیستی از افزایش طرد صهیونیست ها در آمریکا نگران شوند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت خبری عربی ۲۱، دامنه طرد رژیم صهیونیستی در آمریکا در میان سیاستمداران از حزب دموکرات گرفته تا مؤسسه‌های آکادمیک، هنری و فرهنگی گسترش یافته و حتی اخیرا باشگاه‌های ورزشی را نیز در بر گرفته است. همین تحول باعث شده لابی صهیونیستی به فلسطینی‌های مقیم خارج هجوم برده و مدعی شود که آنها علیه یهود و یهودیت ادعاهای توطئه آمیزی مطرح می کنند.

در واقع صحبت از کایری اروینگ، ستاره تیم بسکتبال آمریکا "بروکلین نتس" است که اخیراً پست هایی منتشر کرده و طرفداران رژیم صهیونیستی در ایالات متحده آن را ضدیهود توصیف کرده اند تا جایی که اروینگ مجبور شد توییتی منتشر و در آن صحت این ادعاها را رد کرده و اعلام کند، برچسب یهود ستیزی که به وی می زنند، درست نیست.

روزنامه راستگرای اسرائیلی "مکور ریشون" در گزارشی نوشت، اروینگ پستی مرتبط با فیلمی به نام Hebrews to Negroes: Wake Up Black America را به اشتراک گذاشت که در سال ۲۰۱۸ بر اساس کتابی به همین نام منتشر شد. در این فیلم هویت واقعی اسرائیلی ها فاش شده و اتهامات یهودستیزی مطرح شده است، به عنوان مثال اینکه نژادپرستی علیه سیاه پوست ها از دین یهود سرچشمه می گیرد.

همچنین محافل صهیونیستی می گویند، دانشجویان یهودی در آمریکا همچنان از افزایش تظاهرات یهودستیزی در دانشگاه ها خبر می دهند و دیگر از سوی دانشجویان و اساتید احساس امنیت نمی کنند و همین مساله باعث نگرانی و ترس بیشتر آنها شده است به طوری که می ترسند با گردنبند "ستاره داوود" دیده شوند و دیگر آینده ای برای خود در دانشگاه های آمریکا نمی بینند.

کاترین فرینس، نویسنده وبسایت "اسرائیل تایم" از بسیاری از دانشجویان یهودی در ایالت نیویورک نقل می کند که آنها از سازمان‌های دانشجویی حذف شده‌اند، در رسانه‌های اجتماعی مورد حمله قرار گرفته‌اند، در کلاس‌های درس توسط دانشجویان و اساتید مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، در اعلامیه های دانشگاه، رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی متهم شده و از صهیونیست‌ها خواسته شده از آمریکا بروند. 

وی می نویسد، از هر سه دانشجوی یهودی یک دانشجو در آمریکا در طول سال تحصیلی از یهود ستیزی رنج می برد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه ضد افترا ۳۲ درصد از دانشجو یهودی شخصاً در طول سال تحصیلی از یهودستیزی رنج می‌بردند و در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، ۳۵۰ حادثه یهودی ستیزی در دانشگاه های آمریکا رخ داده است که شایع ترین آنها محرومیت دانشجویان صهیونیست، حمایت از خشونت علیه رژیم صهیونیستی و استفاده از این حوادث در تصاویر یهودستیزانه است.

این گزارش ها که به صورت تصادفی انتخاب شده اند بیانگر کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در موسسه های دانشگاهی آمریکا و مشکلاتی است که دانشجویان یهود در دانشگاه های این کشور با آنها مواجه هستند.

گزارش های مذکور در حالی منتشر می شود که محافل صهیونیستی سازمان "دانشجویان برای عدالت در فلسطین" در دانشگاه شیکاگو را به این امر متهم می کنند که از دانشجویان خواسته است از جنبش آزادی‌بخش فلسطین حمایت و اساتید اسرائیلی را تحریم کنند تا جایی که بسیاری از دانشجویان یهودی هویت خود را به محض ورود به محوطه دانشگاه پنهان می کنند دانشجویانی که با عبارت هایی مانند "شما بچه های فلسطینی را می کشید" مواجه می شوند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.