ابوالغیط خواهان تسریع در انتخاب رئیس جمهور لبنان شد

دبیرکل اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار کرده و خواهان تسریع در انتخاب رئیس جمهوری این کشور شد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از اسپوتنیک، جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که در این دیدار که در حاشیه نشست سران عرب در الجزایر برگزار شد، اوضاع لبنان و نیز تحولات سیاسی اخیر در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار تصریح کرد، ادامه خلأ ریاستی برای مدتی که ممکن است طولانی شود، تبعات منفی بر لبنان در سایه چالش‌های کنونی این کشور خواهد گذاشت. وی بر حمایت کامل اتحادیه عرب از لبنان جهت پشت سرگذاشتن این مرحله حساس تاکید کرد.

وی بر اهمیت این مساله تاکید کرد که دولت کنونی لبنان اصلاحات ضروری مطلوب را انجام دهد و در عین حال، سیاست‌مداران لبنانی به مسئولیت خود عمل کرده و منافع ملی را فراتر از هر مساله دیگری بدانند تا بن‌بست سیاسی پایان یابد و مانع از ورود به خلأ ریاستی شوند که کشور تاب تحمل آن را ندارد.

در همین حال، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان نیز از نقش اتحادیه عرب برای همراهی با لبنان در عرصه‌ها و چالش‌های مختلف قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.