پرواز بمب افکن‌های استراتژیک B-۱B آمریکا در رزمایش با کره جنوبی

یونهاپ گزارش کرد، پس از آنکه کره شمالی یکسری آزمایش‌های تسلیحاتی در روزهای اخیر انجام داد، آمریکا نیز بمب افکن‌های استراتژیک خود را در رزمایش‌های امروز (شنبه) با کره جنوبی به کار گرفت.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ در اعتراض به رزمایش‌های مشترک نظامی بین آمریکا و کره جنوبی است چون کره شمالی این مانورها را اقداماتی تحریک‌ آمیز در راستای آمادگی حمله به این کشور می‌داند.

سئول و واشنگتن از روز دوشنبه رزمایش مشترک خود را آغاز کرده‌اند که تا امروز و در واکنش به تداوم اقدامات تحریک آمیز کره شمالی ادامه می‌یابد.

یونهاپ همچنین گزارش کرد، این نخستین بار از ۲۰۱۷ است که بمب افکن‌های استراتژیک آمریکایی B-۱B در رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و کره جنوبی مستقر می‌شوند. آمریکا از اکتبر ۲۰۲۲ چهار فروند بمب افکن خود را در گوآم نگه داشته است.

کره جنوبی از آمریکا خواسته تا استقرار تسلیحات استراتژیک خود را که شامل ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌های اتمی و بمب افکن‌های دور برد مانند B-۱B است، تشدید کند.

پس از آنکه "لی جونگ سوپ"، وزیر دفاع کره جنوبی با لوید آستین همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن صحبت کرد، گفت: ایالات متحده با به کارگیری تسلیحات استراتژیکش تا سطحی معادل استقرار ثابت در داخل و اطراف شبه جزیره کره موافقت کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.