میقاتی: توافق طائف از اهمیت زیادی برخوردار است

نخست وزیر لبنان روز شنبه در اظهاراتی به مناسبت سی و سومین سالروز توافق طائف گفت که این توافق از اهمیت زیادی برخوردار است و ریاض لبنان را ترک نکرده است.

به گزارش ارز پرس، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان روز شنبه در جریان حضورش در «کنگره ملی در سی و سومین سالگرد توافق طائف» در بیروت که به درخواست ولید البخاری سفیر عربستان در لبنان برگزار شد، بر اهمیت این توافق برای لبنان تأکید کرد و گفت که عربستان لبنان را ترک نکرده است.

میقاتی افزود: پیمان طائف به عنوان ستون اصلی پایان جنگ داخلی لبنان در حدود 30 سال قبل محسوب می شود، از اهمیت زیادی برای کشور ما برخوردار است.

وی تصریح کرد: اینکه ما در اینجا حضور گسترده‌ای را به مناسبت سی و سومین سالگرد این پیمان به هم رسانده‌ایم، خود گویای اهمیت این توافق است که هنوز هم بعد از 30 سال از مناسب‌ترین و بهترین توافق‌ها برای کشور لبنان است.

ولید البخاری سفیر عربستان در بیروت نیز ضمن شرکت در این کنفرانس مدعی شد که کنفرانس توافق طائف نشان دهنده اهتمام عربستان به حفظ امنیت، وحدت و ثبات لبنان است.

وی تأکید کرد که «فرانسه به ما اطمینان داد که هیچ قصد یا پیشنهادی برای تغییر توافقنامه طائف نخواهد داشت».

در اکتبر 1989، مقامات لبنانی توافق نامه طائف را در عربستان سعودی به منظور پایان جنگ داخلی 15 ساله لبنان امضا کردند که به موجب آن بخشی از اختیارات ریاست جمهوری به هیئت دولت لبنان واگذار شد و مراکز قدرت در این کشور بین مسیحیان و مسلمانان تقسیم شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.