ناکامی نتانیاهو در فرار از بحران‌ها با ارائه پیشنهاد بی سابقه به روسای احزاب بلوک راست

رئیس حزب لیکود به روسای احزابی که ائتلاف دولتی آتی را تشکیل خواهند داد، پیشنهاد کرد این مرحله به تقسیم کرسی‌های وزارتی میان احزاب شریک در ائتلاف اختصاص یافته و بررسی موضوعات اصلی و تدوین برنامه دولت به تعویق افتد که این پیشنهاد با مخالفت احزاب بلوک راست مواجه شد.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود دیدارهایی را با روسای فراکسیون‌های پارلمانی بلوک خود که شامل حزب صهیونیسم دینی به ریاست بتسلئیل سموتریتچ و حزب "عوتسما یهودیت"، حزب شاس به ریاست ارییه ادرعی، فراکسیون یهدوت هتواره به ریاست اسحاق گولدکنوف و موشیه گافنی هستند، آغاز کرد.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد، نتانیاهو امروز (دوشنبه) به مذاکرات تشکیل کابینه ادامه داد و با روسای بلوک راست، احزاب حریدی شاس و یهدوت هتوراه و ائتلاف صهیونیسم دینی دیدار کرد.

طبق گزارش این رادیو، نتانیاهو در این دیدارها پیشنهاد کرد که این مرحله ابتدا به تقسیم کرسی‌های وزارتی و کمیته‌های پارلمانی در کنست میان احزاب و شرکای ائتلاف دولتی آتی اختصاص یابد، اما این پیشنهاد با مخالفت گافنی و سموتریتچ مواجه شده و آنها خواستار بررسی مسایل اصلی و محوری و تدوین فوری برنامه کابینه شدند.

نتانیاهو پیشنهاد کرد، احزاب عضو ائتلاف دولتی پس از تقسیم کرسی‌های وزارتی و کمیته‌ها در کنست، مسائل مهم و اصلی را بررسی کرده و برنامه دولت برای اصلاحات دستگاه قضایی، گرانی معیشت و افزایش قیمت‌ها، مسائل دینی و دولتی، استخدام در ارتش، خدمت سربازی و مدارس دینی را تدوین کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.