لیبی و اوکراین، محور رایزنی روسای جمهوری مصر و فرانسه

رؤسای جمهور مصر و فرانسه در جریان دیدار با یکدیگر پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت، عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود در حاشیه کنفرانس بین‌المللی موسوم به تغییرات آب و هوایی در شهر "شرم الشیخ" مصر دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور به ویژه تحولات لیبی و بحران اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس جمهوری مصر در جریان این دیدار توسعه روابط دوجانبه میان این کشور با فرانسه در تمامی زمینه‌ها را ارج نهاد.

وی همچنین نسبت به تقویت هماهنگی سیاسی و تبادل نظرات در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور به ویژه مسائل مربوط به موضوعات امنیت غذایی و انرژی و حمل و نقل ابراز امیدواری کرد. در همین راستا، امانوئل ماکرون روابط مستحکم میان مصر و فرانسه و تحکیم پیوندهای دوستی میان این دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری را ستود.

شهر ساحلی شرم‌ الشیخ در مصر، از ششم تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲، میزبان نشست جهانی تغییرات اقلیمی «کوپ۲۷» است. در نشست امسال برخی از رهبران جهان از جمله محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شرکت دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.