اختصاص بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی به کشت زعفران در تربت جام

علیرضا عرفانی در گفتگو با خبرنگار ارز پرس در خصوص اراضی زیر کشت زعفران در شهرستان تربت جام اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت زعفران اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود امسال ۳.۵ تا ۴ کیلو در هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: زمان برداشت زعفران فرا رسیده است و کشاورزان زعفرانکار تربت جامی در حال برداشت محصول خود هستند.

وی افزود: زمان برداشت زعفران در شهرستان تربت جام از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا اوایل آذرماه خاتمه می‌یابد.

عرفانی اظهار کرد: در شهرستان تربت جام به ازای هر هکتار کشت این محصول ۹۰ نفر روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران مشغول کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: در سال گذشته به دلیل خشکسالی حدود ۱۵۰ هکتار کاهش سطح داشتیم و شاهد کاهش عملکرد بودیم به طوریکه میزان برداشت زعفران به ۲.۵ کیلو زعفران خشک در هکتار رسید. پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری با توجه به نمونه پیازها و بارندگی‌های خوب بهار، که منجر شد رطوبت مناسب پیاز زعفران تأمین شود، حدود ۱۷ تا ۲۰ تن گل زعفران از کشتزارهای زعفران این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی و غذایی که چند سالی است مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، گیاه زعفران است، درآمد بالا از کشت این گیاه و همچنین مقاوم بودنش به آب کم موجب شده که مورد توجه کشاورزان تربت جامی قرار بگیرد و روز به روز اراضی بیشتری زیر کشت این گیاه برود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.