دشمن بنا ندارد کیفی سازی و استاندارد سازی به نفع مردم شکل گیرد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، یعقوبعلی نظری ظهر دوشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد در مشهد با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد: دشمن به شرایط موجود طمع کرده است زیرا بنا ندارد همه موفقیت‌های کشور و از جمله کیفی سازی و استاندارد سازی به نفع مردم شکل بگیرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: نقطه تمایز کشور و نظام ما نسبت به دیگران در کیفیت راهبردی و اهداف بلند نظام اسلامی است که موجب تولید قدرت نرم می‌شود.

وی افزود: هر محصولی از نظر کیفیت و کمیت با دیگر پدیده‌ها نیز ارتباط دارد به همین دلیل نباید کالای مخرب و یا با تأثیر منفی بر دیگر پدیده‌ها تولید شود به عنوان نمونه محصول خوراکی تولید شده باید برای سلامت انسان مفید باشد و در عین حال باید قدرت بخش نیز باشد.

نظری ادامه داد: نشان استاندارد نشان دهنده و موید سلامت محصول و کالا است و همچنین نشان دهنده ارتباط مناسب آن محصول با دیگر پدیده‌ها است.

استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان استاندارد نیز مرکز مطمئنی است که سلامت این پدیده‌ها را مورد تأیید قرار می‌دهد و مصرف کننده از مسیر سلامت تولید تا مصرف آگاه می‌شود و از سوی دیگر، تولید کنندگان نباید در این مسیر موجب کندی در حرکت تولیدی و خلاقیت باشند و جمع این دو موضوع کار بسیار سخت و در عین حال ارزشمندی است.

وی افزود: نشان استاندارد باعث اطمینان بازار مصرف در داخل و خارج از کشور می‌شود و استمرار این موضوع نیز بسیار مهم است تا کالایی که تولید می‌شود ضمن داشتن کیفیت در آینده نیز این مسیر را ادامه دهد و به گونه‌ای نباید باشد که با کاهش کیفیت منجر به ضربه در صادرات شود.

نظری ادامه داد: در این خصوص نباید سلب اعتماد مصرف کننده در صادرات و کیفیت کالا شکل بگیرد که جبران آن کار به مراتب سخت‌تری است و نشان استاندارد اطمینان بخش این مسیر است.

منبع : مهر
برچسب ها :

ندارد استاندارد

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.