آغاز ساخت دومین رآکتور تنها نیروگاه هسته‌ای مصر توسط روس‌ها

به گزارش خبرنگار ارز پرس به نقل از ریانووستی، شرکت روس‌اتم روسیه اعلام کرد که ساخت دومین رآکتور تنها نیروگاه هسته‌ای مصر را آغاز کرده است. نیروگاه الضعبه مصر در ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب قاهره واقع شده و قرار است ۴ رآکتور هسته‌ای در آن ساخته شود.

پروژه احداث این نیروگاه در سال ۲۰۱۷ آغاز شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ همه چهار رآکتور هسته‌ای آن با ظرفیت تولید ۴۸۰۰ مگاوات به بهره‌برداری برسد.

الکسی لیخاچف، مدیرعامل روس اتم می‌گوید: بهره‌برداری از نیروگاه الضعبه نقشی حیاتی را در فضای اجتماعی اقتصادی مصر و فناوری این کشور ایفا خواهد کرد و به روند فاصله گرفتن صنعت و اقتصاد مصر از انرژی‌های آلاینده سرعت می‌بخشد.

وی گفت: ساخت دومین رآکتور این نیروگاه هم‌اکنون در حال انجام است و این نشان می‌دهد که این پروژه در حال پیشرفت است.

نیروگاه الضعبه نخستین نیروگاه هسته‌ای مصر است و درواقع اولین تاسیساتی است که روس‌ها در آفریقا می‌سازند.

در کنار روس‌ها البته چند پیمانکار مصری هم در پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای الضعبه مشارکت دارند. هزینه ساخت این نیروگاه به صورت مشترک از سوی روسیه و مصر تأمین می‌شود. دولت روسیه ۸۵ درصد از سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ساخت این نیروگاه را به صورت وام تأمین کرده و مابقی آن از سوی دولت مصر پرداخت خواهد شد.

بر اساس توافق بین دو کشور قرار است به مدت ۶۰ سال تأمین سوخت این نیروگاه توسط شرکت روس‌اتم انجام شده و به فاصله ۱۰ سال پس از ساخت هر رآکتور عملیات نگهداری و تعمیرات آنها با طرف روسی باشد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.