لاپید: افراطی‌های دولت آتی تمام قدرت را در اسرائیل در دست خواهند گرفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که هم پیمانان افراطی بنیامین نتانیاهو نه تنها در دولت آتی شرکت می‌کنند بلکه عملا تمام قدرت را در دست خواهند گرفت.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری الجزیره، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توییت‌هایی نوشت: هنوز دولت جدید تشکیل نشده است اما تصمیماتی گرفته شده است که از جمله آن این است که دانش آموزان مدارس دینی بیشتر از سربازان ارتش اسرائیل پول خواهند گرفت.

وی افزود: بتسلئیل اسموتریچ، رهبر حزب صهیونیسم دینی می‌خواهد مسابقات فوتبال در روز شنبه را ممنوع کرده و قانون تفکیک جنسیتی در اماکن عمومی نیز صادر خواهد شد.

لاپید که بعد از تشکیل دولت توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رهبر اپوزیسیون خواهد شد، گفت: اسرائیل یک دولت یهودی است نه یک دولت دینی. از رأی دهندگان به حزب لیکود می‌خواهم بگویند آیا این چیزی بود که دنبالش بودید؟ آیا این دلیل رأی دادنتان به لیکود بود تا پول را از سربازان بگیرند و به دانش آموزان مدارس دینی بدهند؟ شما در این دولت اقلیت خواهید بود. افراطی‌های دینی تنها در دولت آتی شرکت نخواهند کرد بلکه ما شاهد دولتی خواهیم بود که افراطی‌ها در آن بر ما حکمرانی کرده و تمام قدرت را به دست می‌گیرند. این افراطی‌ها اسرائیل را تبدیل به دولتی در جهان سوم می‌کنند که هم در داخل با خودمان اختلاف خواهیم داشت و هم با آمریکایی‌ها.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ۱۳ نوامبر نتانیاهو را به تشکیل دولت مکلف کرد.

بنیامین نتانیاهو هنوز نتوانسته کابینه خود را اعلام کند. وی با همپیمانان راست افراطی خود بر سر توزیع وزارتخانه‌های مهم دچار اختلاف شده و این مسئله به گره‌ای در روند تشکیل کابینه تبدیل شده است.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، حزب لیکود از پیشرفت نکردن مذاکرات تشکیل کابینه در نتیجه این اختلافات ناامید شده است.

روزنامه عبری زبان معاریو در این باره نوشت: با این حال لیکود همچنان به حل و فصل اختلافات با بتسلئیل اسموتریچ، رئیس حزب "صهیونیسم دینی" چشم دوخته است و قرار است که امروز دیدارهایی در این باره انجام شود.

طبق این گزارش، لیکود اذعان کرده است که گفت‌وگوها با اسموتریچ هیچ پیشرفتی نداشته و وی حاضر به چشم پوشی از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیست.

این درحالی است که حزب "قدرت یهودی" (عوتسما یهودیت) به رهبری ایتامار بن گویر نیز از توقف مذاکرات تشکیل دولت با لیکود خبر داده است.

این حزب در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده است، این تصمیم به دلیل منصرف شدن لیکود از دادن وزارت موسوم به "وزارت توسعه النقب و الجلیل" به حزب بن گویر اتخاذ شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.