وزارت راه و شهرسازی صنعتی می‌شود/بحران فرسودگی در صنایع حمل و نقل

به گزارش خبرنگار ارز پرس؛ مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک روز دانشجو برنامه‌های خود و پیشرفت ایران گفت؛ اگر درباره سطح پیشرفت باید صحبت کرد که در شأن نمایندگان مردم صحبت کرد. در وزارت راه وشهرسازی با حدود ۵ صنعت مواجه هستیم و این صنایع را پیشران باید قرار داد وزارت راه و شهرسازی با صنایع (هواییِ، دریایی، ساختمانی و حمل و نقل) رو به رو است و باید برای پیشران این صنایع از متخصصین استفاده کرد تا کنون نگاه به این وزارتخانه سنتی بوده و باید از این دیدگاه فاصله گرفت و به سمت صنعتی شدن برویم.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اهالی صنعت می‌دانند که این وزارتخانه صنعتی است چرا که مرتبط به بازارها است با مواد اولیه قیمت‌های تمام شده سرو کار دارد بنابراین این وزارتخانه را نمی‌توان صنعتی اداره کرد. این وزارتخانه نیاز به فناوری، انتقال فناوری صحبت کنیم. این پنج صنعت بزرگ را اگر با کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و قطر مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که چقدر از پیشرفت عقب هستیم. یک فرودگاه امام را ساخته ایم اما این فرودگاه را اگر با فرودگاه‌های اطراف مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که نتوانستیم در ساخت فرودگاه موفق باشیم وزیر قبل هم این موضوع را اعلام کرد.

مهرداد بذرپاش گفت: خیلی از انتقادها درباره بنده صحیح نیست چرا که برای پیشرفت صنایعی آمده ام که در حال حاضر با بحران فرسودگی مواجه هستند، در بخش ماشین آلات تجاری نتوانستیم ماشین آلات در شأن مردم وارد کنیم. در بخش ریلی نیز بحث بهسازی ریل‌ها را نتوانستیم به موقع انجام داده و در این بخش‌های مهم با بحران فرسودگی رو به رو هستیم. اگر دقیق نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سنتی عمل کردند نگذاشته که این فرسودگی‌ها برطرف شود.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال‌های اخیر در پروژه‌ها کند عمل کردیم و یا اصلاً عمل نکردیم که این باعث نارضایتی مردم، نمایندگان و دولت شده است و باید این وضع باید به اتمام برسد برخی‌ها از نمایندگان در کمیسیون آمدند صحبت کردند رفتند و منتظر نماندند که بنده برنامه‌هایم را ارائه کنم بنابراین از برنامه های بنده بی اطلاع بوده و انتقاد می‌کنند.

ادامه دارد…

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.