پسر نخست وزیر پاکستان برای پاسخگویی به اتهامات فساد به کشور بازگشت

پسر شهباز شریف امروز (یکشنبه) پس از چهار سال اقامت در لندن به پاکستان بازگشت تا با اتهامات فسادی که علیه او در سال ۲۰۲۰ مطرح شده بود، مواجه شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سلیمان شهباز، پسر شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان اوایل امروز وارد اسلام آباد شد و پس از دیدار با پدرش در اقامتگاه وی به لاهور رفت.

وکلای سلیمان شهباز هفته گذشته برای او وثیقه‌ای به دادگاه عالی اسلام آباد ارائه کردند که تا روز سه شنبه قابل اجراست. این قانون بازرسان فدرال را از دستگیری پسر نخست وزیر پاکستان تا آن زمان منع می‌کند که بتواند در برابر دادگاه حاضر شود.

آژانس تحقیقات فدرال در لاهور شهباز شریف و دو پسرش، حمزه و سلیمان، را به فساد و پولشویی در نوامبر ۲۰۲۰ متهم کرد. سلیمان پیش از انتخابات عمومی ۲۰۱۸ و زمانی به لندن رفته بود که نهاد اصلی مبارزه با فساد پاکستان چندین پرونده علیه وی تنظیم کرد.

شهباز شریف و حمزه در دادگاهی که در اکتبر سال جاری میلادی برگزار شد، تبرئه شدند اما سلیمان پس از نقل مکان به لندن هرگز محاکمه نشد. آژانس تحقیقات فدرال این سه مرد را به پولشویی ۲۰۰ میلیون دلار بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ متهم کرد.

در پاکستان، اعضای دولت‌ها مخالفان سیاسی را با تشکیل پرونده‌های حقوقی علیه آنها هدف قرار داده‌اند تا آنها را درگیر رسیدگی‌های دادگاه و دور از صحنه سیاسی نگه دارند.

شهباز شریف برادر نواز شریف، دیگر نخست وزیر سابق پاکستان توسط پارلمان این کشور اوایل سال جاری میلادی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد آن هم درست یک هفته پس از ناآرامی‌های سیاسی که به برکناری عمران خان از سمت نخست وزیری در پی رای عدم اعتماد در پارلمان منجر شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.