انتقاد انصارالله یمن از بیانیه اتحادیه اروپا درباره آتش‌بس

انصارالله یمن از بیانیه اتحادیه اروپا درباره شروط این جنبش برای آتش بس در یمن انتقاد کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، وزارت خارجه دولت صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اینکه اتحادیه اروپا خواسته‌های صنعا را "افراطی" توصیف کرده سقوط اخلاقی هولناکی برای این اتحادیه است که می‌تواند به نقش آن در صلح لطمه بزند. چنین توصیفی کمکی به اعتمادسازی نمی‌کند و هیچ گونه صداقتی را در حمایت از گزینه صلح نشان نمی‌دهد. خواسته‌های صنعا به ویژه درباره آتش‌بس جدید بر لغو محاصره بنادر الحدیده برای ورود سوخت و کالاهای اصلی و بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا و اختصاص درآمدهای منابع نفتی یمن به پرداخت حقوق کارمندان در تمام استان‌ها است. این خواسته‌ها عادلانه و برحق هستند.

این وزارتخانه، اتحادیه اروپا را به همسویی با سیاست‌های آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف عربی درباره محاصره یمن متهم و اعلام کرد: این موضع اتحادیه اروپا نشان دهنده حمایت از جنایت‌های جنگی ائتلاف عربی در حق ملت یمن است. ما همواره آماده صلح واقعی بوده‌ایم و به خواسته‌های برحق و عادلانه ملت یمن به عنوان ورودی ضروری و جدی برای هرگونه مذاکره جدی و صادقانه درباره صلح پایبند هستیم.

پیش از این اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بر اهمیت تحقق آتش‌بس در یمن و گسترش آن و اتخاذ تدابیر لازم از جمله بازگشایی جاده‌های تعز و دیگر استان‌ها و ورود محموله‌های سوخت به بندر الحدیده و ازسرگیری پروازها در صنعا تأکید کرد.

این اتحادیه اعلام کرد: انصارالله باید دست از مواضع افراطی خود بردارد و همکاری سازنده‌ای با هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.