پاکستان، هند را به دست داشتن در بمبگذاری ۲۰۲۱ در لاهور متهم کرد

وزیر کشور پاکستان، هند را به نقش داشتن در بمب‌گذاری سال ۲۰۲۱ در نزدیکی منزل «حافظ سعید»، بنیانگذار گروه شبه‌نظامی «لشکر طیبه» که در حمله ۲۰۰۸ بمبئی مقصر شناخته شد، متهم کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ در سال ۲۰۲۱ یک بمب‌گذار انتحاری با یک خودرو به ایست بازرسی در حوالی منزل حافظ سعید حمله کرده و به دنبال آن چهار نفر در شهر لاهور پاکستان کشته شدند اما هیچ عضوی از خانواده حافظ سعید آسیب ندید.

رعنا ثناالله، وزیر کشور پاکستان روز سه‌شنبه طی یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت: ما شواهد و مدارک قاطعی داریم که نشان می‌دهند، هند در این حمله دست داشته است. نیروهای ما شواهدی را در دست دارند که نشان می‌دهند این حمله کار هند بوده است.

وی افزود، پس از کشف این شواهد، اداره مبارزه با تروریسم پاکستان اخیرا چندین عضو از یک شبکه را به دلیل دخیل بودن در حمله انتحاری ۲۰۲۱ دستگیر کرده است. به گفته وزیر کشور پاکستان، آژانس اطلاعاتی و تحقیقاتی هند از این گروه حمایت کرده بود اما ثناالله هیچ جزئیاتی را بابت اینکه این افراد چه موقع دستگیر شده‌اند و یا اینکه پاکستان چه نوع اطلاعاتی دارد، ارائه نکرد.

ثناالله ضمن اشاره به حمله سال ۲۰۲۱، تاکید کرد که در لحظه رخ دادن حمله، حافظ سعید در منزل نبود اما احتمالا اعضای خانواده‌اش هدف قرار داشتند. حافظ سعید در سال ۲۰۱۹ توسط پاکستان به اتهام تامین مالی تروریسم دستگیر شد و اکنون دوره ۳۱ ساله حبس خود را سپری می‌کند اما او در رابطه با حمله ۲۰۰۸ در بمبئی محاکمه نشد.

یک مقام ارشد اداره مبارزه با تروریسم پاکستان گفت، این کشور معاملاتی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون دلار را پیگیری کرده است که برای هزینه‌های این شبکه صرف می‌شد. وی در ادامه ادعا کرد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند این شبکه پول را از هند دریافت کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند اظهار نظری در این خصوص انجام نداد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.