ائتلاف نوری المالکی از احتمال صدور قرار بازداشت علیه الکاظمی خبر داد

یکی از رهبران ائتلاف «دولت قانون» عراق از احتمال صدور حکم بازداشت علیه نخست‌وزیر سابق این کشور به اتهام دست داشتن در پرونده ترور فرماندهان خبر داد.

به گزارش ارز پرس، فاضل موات الزریجاوی، از رهبران ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی در گفت‌وگو با خبرگزاری شفق نیوز اخبار منتشر شده مبنی بر خروج مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر سابق این کشور از عراق را تکذیب کرد.

وی اعلام کرد: اطلاعات موجود حاکی از آن است که مصطفی الکاظمی همچنان در بغداد است و کشور را ترک نکرده است. در منطقه سبز بغداد و در سفارت آمریکا پناه گرفته است.

الزریجاوی تصریح کرد: در مرحله آتی شاهد صدور حکم بازداشت علیه الکاظمی به دلیل دست داشتن در ترور ابو مهدی المهندس، نایب رئیس سابق حشد شعبی و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و همچنین در پرونده اختلاس موسوم به "سرقت قرن" خواهیم بود.

پیشتر یک منبع بلندپایه نظامی در منطقه سبز بغداد نیز اعلام کرده بود، نیروی مأمور حفاظت از الکاظمی دستور عقب نشینی و ترک محل خود در نزدیکی خانه وی در منطقه سبز را دریافت کرده است.

پس از ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و چند تن از همراهانشان در بغداد برخی گروه‌های عراقی الکاظمی را متهم به دست‌داشتن در این عملیات ترور کرده و تهدید به انتقام از او کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.