توافق نتانیاهو و بن گویر برای ممانعت از استخدام معلمان منتقد

نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و رئیس حزب "قدرت یهود" به توافق رسیدند تا افرادی که از سیاست‌های این رژیم درباره اشغال اراضی فلسطینی انتقاد می‌کنند در دستگاه آموزشی استخدام نشوند.

به گزارش ارز پرس، روزنامه یسرائیل هیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و ایتامار بن گویر، رئیس حزب "قدرت یهود" که قرار است وزیر امنیت «ملی» دولت نتانیاهو باشد به توافق رسیدند تا افرادی را که از اشغال اراضی فلسطینی توسط اسرائیل انتقاد کرده یا در اعتراضات علیه سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل شرکت می‌کنند در دستگاه آموزش استخدام نشوند و معلمانی که به چنین انتقادهایی می‌پردازند، تحت پیگرد قرار بگیرند چرا که این اقدام به عقیده آنها "تأیید تروریسم" است.

براساس این توافق قانون دستگاه آموزش دولتی اصلاح خواهد شد و وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی نمی‌تواند معلمی را استخدام کند که با اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی مخالف است.

این روزنامه نوشت: بن گویر اصلاح این قانون را بعد از آن مطرح کرد که مسؤولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که این وزارتخانه نمی‌تواند معلمانی را که مواضع مخالف اشغالگری در شبکه‌های اجتماعی دارند اخراج کند.

براساس این اصلاحات قرار است یک شورا برای "ممانعت از تروریسم" با مشارکت پنج تن تشکیل شود که اعضای آن را بن گویر تعیین خواهد کرد و اعضای آن از دستگاه آموزش، پلیس، شاباک و مسؤولان محلی خواهد بود. مسؤولان این شورا اختیار مخالفت با استخدام یک معلم یا اخراج آن را خواهند داشت.

همچنین نتانیاهو با درخواست بن گویر برای تصویب قانونی به توافق رسید که براساس آن دیگر افرادی که به نژادپرستی دعوت می‌کنند از عضویت در پارلمان محروم نخواهند شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.