رشد معرفی متقاضیان تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از صدا وسیما محمد آئینی افزود: در یک سال اخیر بالغ بر ۳۸ هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای فرسوده معرفی شده‌اند.

وی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱ هزار و ۳۱۲ واحد بوده، رشد ۲۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آئینی افزود: این امر بیانگر استقبال سازنده‌ها از برنامه‌ها و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده است. وی با اشاره به این که روند صدور پروانه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری کشور صعودی شده است تصریح کرد: رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در پاییز سال جاری نسبت به سال گذشته در شهر تهران گواه این امر است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هنوز سهم نوسازی بافت‌های فرسوده از تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ ابلاغ نشده است که در صورت ابلاغ می‌تواند باعث جلب متقاضیان بیشتری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: ابلاغ تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری و استفاده از ظرفیت مصوبه تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می‌تواند تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در برنامه جهش تولید مسکن را تضمین کند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.