انصارالله: واشنگتن، لندن و ائتلاف عربی از برقراری صلح در یمن ممانعت می‌کنند

جنبش انصارالله یمن ضمن هشدار درباره پیامدهای مخالفت با شروطش برای برقراری صلح و توقف جنگ، آمریکا، انگلیس و ائتلاف عربی را به ممانعت از برقراری صلح در یمن و استانداردهای دوگانه متهم کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن توییت کرد: درهای صلح باز است و این آمریکا، انگلیس و مزدوران سعودی و اماراتی آنها هستند که مانع صلح می‌شوند و از جنگ (عملیات‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان) و محاصره یمن دست نمی‌کشند و به حقوق در پرونده‌های انسانی از جمله بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر، یکپارچه‌سازی اقتصاد و منابع ملی و پرداخت حقوق از درآمدهای نفتی و گازی عمل نمی‌کنند.

القحوم نوشت، استانداردهای دوگانه آمریکا در یمن مشخص است، به این شکل که واشنگتن در مورد اوکراین خواستار عقب‌نشینی برای برقراری صلح و مذاکره به عنوان یک اصل اساسی است اما موضعگیری‌اش در مورد یمن متفاوت بوده و بر تحمیل منطق استکبار جنایتکارانه و استمرار رفتارهای خصمانه بدون توقف جنگ، لغو محاصره، رفع پیامدهای جنگ و عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر پافشاری دارد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در ادامه توییت کرد: موضوع در یمن متفاوت بوده و از مسائل انسانی فراتر رفته و به یک مساله عادلانه می‌رسد، مردم یمن مساله‌ای دارند و با تمامی توان خود از آن برای رسیدن به حاکمیت و استقلال و حل مشکلات خود به دور از قیمومیت خارجی دفاع می‌کنند.

او با اشاره به شروط انصارالله برای رسیدگی به پرونده انسانی با پرداخت حقوق و لغو محدودیت گذرگاه‌ها، گفت: رها کردن مسائل ملی تثبیت شده‌ای که قابل چانه‌زنی و دست کشیدن نیستند، آسان نیست.

القحوم در ادامه نیز آمریکا و انگلیس را مسؤول نتایج ادامه این وضعیت همراه با وقت‌کشی و مخالفت و لجبازی دانست.

انصارالله ابتدای اکتبر اعلام کرد که مذاکرات تمدید آتش‌بس به دلیل مخالفت دولت مستعفی با پرداخت حقوق کارمندان از  درآمدهای فروش نفت وگاز استان‌های تحت کنترل نیروهای دولت مستعفی، به بن‌بست رسید. این آتش‌بس از دوم آوریل با نظارت سازمان ملل به مدت شش ماه در یمن برقرار بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.