اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به فعالیت ضد نتانیاهو متعهد شد

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تعهد دادند که علیه کابینه بنیامین نتانیاهو فعالیت کنند، این در حالی است که نتانیاهو از یائیر لاپید، نخست وزیر قبلی که دوره مسؤولیتش به اتمام رسیده، خواست قدرت را به شکل اصولی منتقل کرده و از تحریک علیه کابینه‌اش دست بردارد.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه عربی۲۱، یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده‌ای وجود دارد"، بنی گانتس، وزیر جنگ (و رئیس ائتلاف "بلوک ملی")، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی (و رئیس حزب "اسرائیل خانه ما")، میراف میخائیلی، وزیر حمل‌ونقل (و رئیس حزب کار) و منصور عباس، رئیس لیست مشترک عصر دوشنبه دیداری انجام داده و بیانیه مشترکی را منتشر کردند.

در این بیانیه سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که مرکز پخش این رژیم منتشر کرد، آمده است، ما با هم علیه این کابینه تاریک و ضد دموکراسی که این روزها تشکیل می‌شود و اسرائیل را از درون متلاشی می‌کند، مبارزه خواهیم کرد.

همچنین سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تعهد دادند که پس از بازگشت به قدرت، تمامی قوانین افراطی که به "دموکراسی"، امنیت، اقتصاد و جامعه اسرائیل آسیب می‌زند، لغو می‌کنند.

اما لاپید از جانشین خود نتانیاهو به شدت انتقاد کرده و او را "ضعیف‌ترین نخست وزیر تاریخ اسرائیل" خواند و گفت: دولت در وضعیت آشوب است و این یک کابینه راست‌گرا نبوده بلکه دیوانگی است.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ائتلاف تشکیل شده به ریاست نتانیاهو را به تلاش برای تصویب برخی قوانین "نژادپرستانه" در کنست (پارلمان این رژیم) از جمله قوانینی علیه همجنسگرایان و نیز تقویت کنترل ائتلاف بر دولت از جمله بخش‌های امنیتی آن متهم می‌کند.

قرار است کنست فردا (پنج‌شنبه) به نتانیاهوی ۷۳ ساله رای اعتماد بدهد و در این صورت نتانیاهو نخست وزیر و لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نتانیاهو برای گرفتن رای اعتماد کنست به آراء دستکم ۶۱ عضو از مجموع ۱۲۰ نماینده عضو آن نیاز دارد و بلوک او ۶۴ رای را در اختیار دارد که این مساله گرفتن رای اعتماد را برای او تضمین می‌کند.

نتانیاهو کمی پیش از بیانیه سران اپوزیسیون این رژیم در ویدیویی از تویتر از لاپید خواست از تحریک اسرائیلی‌ها علیه‌اش دست برداشته و تصمیم رای‌دهندگان را بپذیرد و قدرت را به شکلی اصولی به او واگذار کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.