فراخوان برای تجمعات خیابانی در اراضی اشغالی علیه دولت نتانیاهو

منابع رسانه‌ای از امضای دو عریضه علیه کابینه تندرو جدید رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، روزنامه عبری هاآرتص عریضه‌ای را با امضای روشنفکران، نویسندگان، اساتید دانشگاه، نمایشنامه نویسان، کارگردانان و بازیگران منتشر کرد که امضا کنندگان در آن خواستار حضور در خیابان‌ها علیه دولت جدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی شده‌اند.

همچنین در این عریضه نسبت به قوانین مذهبی ابراز نگرانی شده است که کابینه تندرو نتانیاهو درصدد تصویب آن هستند.

امضا کنندگان این عریضه تاکید کردند که تصویب چنین قوانینی به "آزادی" و "دموکراسی" ضربه خواهد زد.

طبق این گزارش، حدود ۶۲۳ افسر سابق اسرائیل نیز با امضای نامه‌ای و ارسال آن برای رئیس دادگاه عالی، مشاور حقوقی دولت و دادستان کل رژیم صهیونیستی و خواستار جلوگیری از تصویب قوانینی توسط دولت نتانیاهو شدند که بر سیستم قضایی اسرائیل تأثیر می‌گذارد.

امضا کنندگان این نامه نیز تاکید کردند که آسیب به دستگاه قضایی به معنای آسیب رساندن به دموکراسی است.

کابینه ائتلافی جدید اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود طی نشست عصر پنج‌شنبه پارلمان این رژیم رای اعتماد گرفت.

دولت ائتلافی نتانیاهو موفق به کسب رای موافق ۶۴ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کِنست شده است. در این نشست ۵۴ نماینده رای مخالف دادند.

بدین ترتیب، نتانیاهو برای ششمین بار در دوران حیات سیاسی خود بر صندلی نخست‌وزیری نشست. امیر اوحانا، نماینده حزب لیکود نیز به عنوان رئیس کنست انتخاب شده است.

ائتلاف نتانیاهو توانسته بود در انتخابات اخیر این رژیم حائز اکثریت آرا شود و مراسم تحلیف دولت جدید اسرائیل، که حاصل ائتلاف حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با احزاب راست‌گرای افراطی و ارتدوکس یهودی است، در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.