الوطن: موافقت ترکیه با عقب‌نشینی کامل از سوریه از نتایج نشست مسکو بود

یک منبع آگاه سوری اعلام کرد که یکی از نتایج نشست سه‌جانبه روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو موافقت با عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از خاک سوریه بود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روزنامه الوطن سوریه، منابع آگاه در دمشق اعلام کردند: فضای دیدار سه‌جانبه‌ای که در مسکو با نظارت روسیه برگزار شد ثمره نشست‌هایی است که بین دستگاه‌های اطلاعات ترکیه و سوریه برگزار شد. اگر توافق بر سر چند مسئله میان دو طرف از جمله منافع دمشق و شروط آن به ویژه عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از تمام خاک سوریه نبود، این نشست برگزار نمی‌شد.

این منبع اعلام کرد: مقدمه‌چینی برای نزدیکی روابط ترکیه و سوریه به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه صورت گرفت. در طول چند ماه اخیر شاهد انتشار اخبار و مقالات و تحلیلاتی بودیم که می‌گفت منفعت ترکیه به خاطر تغییرات سیاسی و تحولات جهانی در نزدیکی روابط با دمشق و کنار گذاشتن اختلافات است.

این منبع تأکید کرد: نشست سه‌جانبه میان خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به موافقت ترکیه با عقب‌نشینی کامل از خاک سوریه و تأکید آنکارا بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه منجر شد. همچنین درباره اجرای توافق سال ۲۰۲۰ درخصوص افتتاح جاده ‌M۴ صحبت شد. طرف‌های حاضر توافق کردند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مزدور آمریکا و اسرائیل و بزرگترین خطر علیه سوریه و ترکیه هستند. قرار است تمام این توافق‌ها از طریق کمیته‌های مشترک پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.