تلاش اسرائیل برای ممانعت از برگزاری جلسه شورای امنیت درخصوص یورش وزیر اسرائیلی به مسجد الاقصی

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند وزارت امور خارجه اسرائیل در تلاش است تا مانع از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص یورش «ایتامار بن گویر» به مسجد الاقصی شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از اسپوتنیک، سایت عبری‌زبان واللا اظهار داشت: وزارت امور خارجه اسرائیل در تلاش است تا مانع از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل شود که قرار است بنا به درخواست امارات و چین درباره یورش وزیر «امنیت ملی» اسرائیل به مسجد الاقصی برگزار شود.

سایت وزارت امور خارجه اسرائیل تاکید کرده نامه‌ای با این محتوا به بیش از ۱۵ سفارتخانه خود در کشورهای مختلف ارسال کرده تا مانع از برگزاری جلسه فردا (پنجشنبه) شورای امنیت شوند.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرده است: «یورش بن گویر تحریکی بی‌سابقه و تهدیدی خطرناک و بی‌اهمیت شمردن مطالبات برای توقف آن به شمار می‌رود همچنین این اقدام مشروعیت‌بخشی به یورش‌های بیشتر از سوی تندروها و تشویق و حمایت از آنها برای ارتکاب جنایت و تعرض به مسجد الاقصی محسوب می‌شود.»

از سوی دیگر، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان از هیات نمایندگی فلسطین در نیویورک درخواست کرده تا فورا تحرکات در سازمان ملل و شورای امنیت را برای محکوم کردن این اقدام و توقف تعرضات اعضای دولت اسرائیل آغاز کنند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.