دادگاه طرابلس اجرای یادداشت تفاهم نفتی میان دولت لیبی و ترکیه را متوقف کرد

دادگاه تجدیدنظر طرابلس حکم به توقف اجرای یادداشت تفاهم میان دولت عبدالحمید الدبیبه و ترکیه درمورد نفت داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از اسپوتنیک، دادگاه تجدیدنظر طرابلس امروز (سه شنبه) حکم به توقف اجرای یادداشت تفاهم میان دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه و ترکیه درمورد حفاری نفت و گاز داد.

دادگاه تجدیدنظر طرابلس در ماه دسامبر گذشته اعتراضی را علیه توافقنامه دریایی امضا شده میان دولت وحدت موقت لیبی به ریاست الدبیبه با ترکیه دریافت کرد که در این شکایت، درخواستی برای لغو این توافقنامه مطرح شده بود.

پنج وکیل مدافع این اعتراض را ارائه داده و تاکید کرده بودند، عنوان این توافق نامه، صرفاً یک یادداشت تفاهم ذکر شده است، در حالی که این یک توافق نفتی کامل و گسترده است.

در این اعتراض اعلام شد که توقف اجرای این توافق یک امر مبرم و فوری است و در این توافقنامه قید شده که همکاری ها محرمانه باشد، در حالی که این امر با قانون دیوان محاسبات، مغایرت دارد.

دولت الدبیبه و ترکیه یادداشت های تفاهمی را در زمینه های متعددی امضا کردند که در رأس آن، حفاری نفت و گاز است. این توافق، باعث انتقادها و واکنش های داخلی و منطقه ای و بین المللی شد.

فتحی باشاغا، نخست وزیر مکلف شده لیبی از سوی پارلمان گفت که مخالف توافق شراکت استراتژیک میان دولت الدبیبه و ترکیه است و دولت او به صورت مناسب به این تعدی ها پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.