اسرائیل تشکیلات خودگردان را تهدید کرد

پس از انتشار بیانیه‌ مشترکی از سوی ده‌ها کشور عربی، اسلامی و غربی در مخالفت با تحریم‌هایی که رژیم اشغالگر اسرائیلی به تازگی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کرده، این رژیم بار دیگر تهدیدهای خود علیه تشکیلات را از سرگرفته و اعلام کرد، در صورتی که تشکیلات به تلاش‌های سیاسی خود برای محکومیت این رژیم در سازمان ملل ادامه دهد، هزینه این کار را خواهد داد.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عودید یوسف، معاون مدیر امور خاورمیانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پس از صدور این بیانیه با لحنی تهدیدآمیز مدعی شد، فلسطینی‌ها باید بدانند در ازای ادامه دادن به تحرکات سیاسی خود هزینه‌ای از آنها گرفته خواهد شد.

با وجود اینکه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تلاش کرد این بیانیه مشترک را کم‌ارزش جلوه داده و آن را فاقد مفهوم عملی دانسته و قاطعانه نیز با آن مخالفت کرد، اما وزارت خارجه فلسطین را به استفاده از اکثریت برخی کشورهای سازمان ملل جهت تصویب برخی بیانیه‌ها و پیشنهادها متهم کرد.

تهدیدهای جدید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها تنها چند ساعت مانده به برگزاری نشست سه‌جانبه سران فلسطین، مصر و اردن برای بررسی تحولات جدید سیاسی پس از تشکیل کابینه راست‌گرا در اراضی اشغالی و بررسی اقدام سه‌جانبه و عربی مشترک در تمامی سطوح و تعیین یک طرح استراتژیک مشترک مطرح شد.

بیانیه مشترک یاد شده توسط ۹۴ کشور از جمله بسیاری از کشورهای اروپایی امضا شده است.

کشورهای امضا کننده بیانیه، مخالفت خود را با اقدامات تنبیهی اخیر تل‌آویو ابراز داشته و از این رژیم اشغالگر خواستند فورا از این اقدامات غیرقانونی منصرف شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.