وزیر کشور لبنان: کسانی که درصدد جنگ داخلی و تجزیه هستند، با مقاومت مسیحی و اسلامی مواجه می‌شوند

وزیر کشور لبنان در سخنانی به هشدارها نسبت به شکل گیری جنگ داخلی در لبنان و تلاش برای تجزیه این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش ارز پرس، بسام مولوی، وزیر کشور لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در این باره اظهار کرد: کسانی که بر روی وقوع جنگ داخلی و تجزیه لبنان حساب باز کرده‌اند، متوجه خواهند شد که امیدشان نابجا است؛ چراکه دوره درگیری و جنگ میان لبنانی‌ها گذشته است.

وی گفت: هرکسی بخواهد آتش نزاع فرقه‌ای را شعله‌ور کند، با مقاومت لبنانی‌ها بدون تمایز میان مسیحیان و مسلمانان مواجه خواهد شد.

مولوی تاکید کرد: مشکلات امنیتی که هر از گاهی در مناطق مختلف رخ می‌دهد، هیچگونه پیشینه سیاسی ندارد و این مشکلات محدود به حوادثی با هدف غارت و سرقت و همچنین مشکلات فردی هستند که باید نیروهای امنیتی و نظامی با قاطعیت با آنها برخورد کنند. در همین راستا، نیروهای امنیتی توانسته‌اند ده‌ها تروریست را دستگیر کرده و برای محاکمه و تعیین مجازات به مراجع قضایی معرفی کنند.

وزیر کشور لبنان ادامه داد: شرایط داخلی و خارجی که در پس آغاز جنگ داخلی لبنان در بهار ۱۹۷۵ بود، امروز وجود ندارد و نقطه آغاز حل و فصل بحران انتخاب رئیس جمهوری است.

مولوی همچنین نسبت به توافق گروه‌ها و احزاب لبنان در پرونده انتخاب رئیس جمهور و پر کردن خلأ ایجاد شده پس از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.