حزب‌الله لبنان: آمریکا خلأ ریاست جمهوری را طولانی می‌کند

به دنبال شکست پارلمان لبنان در یازدهمین جلسه انتخاب رئیس جمهوری جدید، عضور شورای مرکزی حزب‌الله گفت که آمریکا مانع و گفت‌وگو میان لبنانی‌ها می‌شود و هدف آن طولانی‌تر کردن خلا ریاست جمهوری در راستای اهداف سیاسی خود و رژیم اسرائیل است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت النشره، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: گروه چالش و تقابل (حامیان گزینه رئیس جمهوری چالشی) مسئولیت نپذیرفتن گفت‌وگو و توافق را بر عهده دارد و کاملا واضح است کسانی که گفت‌وگو و توافق را رد می‌کنند، در چارچوب دیکته‌های خارجی پیش می‌روند.

وی افزود: آمریکا مانع هرگونه همگرایی و گفت‌وگو میان لبنانی‌ها می‌شود و نمی‌خواهد بحران اقتصادی و مالی پایان یابد در مقابل درصدد عمیق‌تر کردن بحران‌ها و طولانی‌تر کردن دوره خلأ ریاست‌جمهوری است و هدف آن نیز استفاده از این بحران‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود است. اگر اینگونه نیست، بنابراین مخالفت آن با انتقال برق از اردن، گاز از مصر و سوخت از ایران چه تفسیر و توجیهی دارد.

قاووق همچنین گفت که واشنگتن در راستای خدمت به پروژه رژیم صهیونیستی، نمی‌خواهد وضعیت لبنان بهبود یابد.

وی ادامه داد: حزب‌الله بر نجات کشور از بحران‌ها و فروپاشی پافشاری می‌کند و به همین دلیل هیچ نامزد چالشی را معرفی نکرده است. حزب‌الله گفت‌وگو و توافق را در دستور کار قرار داده و این مسئله بیانگر اصرار آن به نجات کشور با مشارکت همه احزاب و گروه‌های سیاسی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.