کاهش کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به کره‌شمالی در ۲۰۲۲

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (یکشنبه) اعلام کرد، طی سال گذشته میلادی به دلیل پاندمی کرونا و تعطیلی طولانی‌مدت مرزها، کره شمالی شاهد "کاهش چشمگیری" در کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه بین‌المللی بوده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، داده‌های دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) نشان داد که کمک‌های ارسال شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی و سایر آژانس‌ها به پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲.۳ میلیون دلار رسید، در حالی که سال ۲۰۲۱ این رقم حدود ۱۴ میلیون دلار بود.

طی سال گذشته میلادی ارائه کمک‌های سوئیس به کره شمالی از طریق صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و "همکاری توسعه سوئیس" شامل ۶۹.۵ درصد از کل بودجه یا به عبارتی ۱.۶ میلیون دلار بود.

سوئد ۵۱۳ هزار و ۹۲۷ دلار را از طریق صلیب سرخ سوئدی به کره شمالی ارسال کرد، در حالی که صلیب سرخ نروژ در اسلو مقدار ۱۹۹ هزار و ۶۰۱ دلار کمک کرد.

همچنین داده‌ها حاکی از آن است که کشورهایی نظیر کانادا، فنلاند، فرانسه و آلمان کمک‌هایی را در سال ۲۰۲۱ به کره شمالی ارائه دادند اما سال گذشته میلادی هیچ کمکی به پیونگ‌یانگ از سوی این کشورها ارسال نشد.

داده‌های دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تا تاریخ ۴ ژانویه نشان داد که سوئیس کمک دیگری به ارزش ۱.۲ میلیون دلار را از طریق یونیسف برای "خدمات غذایی ضروری" به کره شمالی ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.