کیشیدا: انتخابات پارلمانی ژاپن شاید پیش از ۲۰۲۴ برگزار شود

فومیا کیشیدا گفت که انحلال مجلس سفلی پارلمان ژاپن و برگزاری انتخابات پارلمانی شاید پیش از پایان دوران نخست وزیری‌اش در سپتامبر ۲۰۲۴ صورت گیرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این ابتکار در برابر محبوبیت بسیار پایین عمومی از دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و درخواست برای انحلال پارلمان بود.

همچنین یکی از دلایل مخالفت عمومی، طرح دولت است که در دسامبر ۲۰۲۲ برای افزایش مالیات‌ها برای اطمینان از افزایش هزینه‌های دفاعی به دو درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال ۲۰۲۷ تدوین شد.

نخست وزیر ژاپن همچنین به برنامه تلویزیونی "سالون" گفت، افزایش مالیات‌ها نه فقط باعث تقویت هزینه‌های دفاعی می‌شود بلکه دیگر مسائلی را که بر زندگی مردم اثر می‌گذارد، مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل کاهش نرخ تولد، افزایش دستمزد و انرژی می‌شود.

وی افزود: همزمان با حل این مسائل، ضرورت دارد که زمان مناسب را برای مقابله با چنین مسائلی را به همراه قضاوت مردم مدنظر قرار دهیم.

به عنوان بخشی از این سیاست بحث‌برانگیز، توکیو قصد دارد مالیات شرکت‌ها را ۴ تا ۴.۵ درصد برای شرکت‌هایی با درآمد سالانه بیش از ۲۴ میلیون ین (181 هزار دلار) افزایش دهد و مالیات اضافی بر تنباکو وضع کند.

رئیس شورای تحقیق سیاستگذاری حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن نیز بر لزوم انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید در زمانی که دولت برای افزایش هزینه‌های دفاعی مالیات‌ها را افزایش می‌دهد، تاکید کرده است تا ببیند آیا این اقدام مورد حمایت مردم واقع می‌شود یا خیر.

بر اساس نظرسنجی موسسه Jiji که روز پنجشنبه انجام شد، میزان محبوبیت از دولت کیشیدا به پایین‌ترین حد خود یعنی ۲۶.۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.