نشست مقامات قطر و آمریکا درباره اقدامات مشترک برای مبارزه با تروریسم

مقامات قطر و آمریکا در نشستی در دوحه، اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت مالی از آن و نیز پولشویی در سطح بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش ارز پرس، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد که مسؤولان این کشور و آمریکا در نشستی در دوحه با عنوان "همکاری قطر و آمریکا برای اجرای قانون و مبارزه با تروریسم"، به بررسی اقدامات مشترک برای مبارزه با تروریسم و حمایت مالی از آن و نیز پولشویی در سطح بین‌المللی پرداختند.

طبق گزارش قنا، از طرف قطر، ناصر سعید الهاجری، معاون رئیس کمیته ملی مبارزه با تروریسم و از طرف آمریکا، کریستوفر لاندبرگ، مسؤول دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه ریاست این نشست را بر عهده داشتند.

خبرگزاری قنا اعلام کرد، در این نشست پیشرفت به دست آمده در اقدامات مشترک دو کشور در زمینه مباره با تروریسم و حمایت مالی از آن، پولشویی و مبارزه با افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز در سطح بین‌المللی گفت‌وگو شد.

همچنین دو طرف راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه را در برخی موضوعات مهم مشترک بررسی کردند و مشارکت امنیتی دوجانبه و قوی در زمینه اجرای قوانین، امنیت پرواز، مرزها، تبادل اطلاعات و تقویت ظرفیت‌سازی‌ها نیز بررسی شدند.

قطر به ویژه در ارتباط با مبارزه با تروریسم و تقویت ثبات در منطقه روابط استراتژیکی با آمریکا دارد و این روابط در طول چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.