روسیه: غرب برای تامین نیازهای زلزله‌زدگان سوریه چانه‌زنی می‌کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب بر سر نیازهای زلزله‌زدگان در سوریه چانه‌زنی می‌کند و به دنبال آن است که شورای امنیت سازمان ملل را برای گسترش به اصطلاح (مکانیسم کمک‌های فرامرزی) تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سانا، وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده همچنان به نقض اصول حقوق بشردوستانه بین المللی ادامه می‌دهند و ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.

در همین رابطه، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه نیازی به قطعنامه شورای امنیت ندارد، زیرا این یک تصمیم کاملا مستقل برای سوریه است.

وی تأکید کرد که تفاوت زیادی بین مکانیسم ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزها که حاکمیت سوریه را نقض می‌کند و تصمیم حاکمیتی سوریه وجود دارد.

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت: کشورهای غربی به ویژه دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با بحران سوریه به شکل لازم تعامل نکرده و اظهار همبستگی با مردم آن همچون مردم و دولت ترکیه نکردند.

این مجله در اظهاراتی شدید اللحن نوشت، اینکه تنها یک ملت با کمک غرب نجات داده شود و ملت مجاور آن  که از همان بلایای طبیعی رنج می‌برد نادیده گرفته شود، اقدامی ننگین است.

این در حالی است که «والی ادیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مانعی بر سر راه نجات جان انسان‌ها در این کشور نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.