امنیت، آب‌وهوا و اقتصاد؛ محور دیدار وزیر خارجه امارات با بلینکن و رهبران کنگره

وزیر امور خارجه امارات امروز چهارشنبه در واشنگتن با همتای آمریکایی خود و برخی از رهبران ارشد کنگره در مورد بهترین راه‌ها برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیت، آب و هوا، مبادلات تجاری و سرمایه گذاری گفت‌وگو کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت خبری العین، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار بر تعهد مشترک در مبارزه با افراط گرایی و مقابله با تهدیداتی که هر دو طرف در خاورمیانه با آن روبرو هستند و ادامه کار برای تقویت توافق ابراهیم و تضمین موفقیت آن تاکید کردند.

دو وزیر همچنین تلاش‌های جاری برای ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به آسیب‌دیدگان زلزله در ترکیه و سوریه را بررسی کردند.

وزیر خارجه امارات در این دیدار بر تعهد قاطع کشورش نسبت به حل اثرات تغییرات آب و هوایی و همچنین همکاری در بسیاری از ابتکارات دوجانبه با هدف تسهیل انتقال منابع انرژی تجدیدپذیر و افزایش سرمایه گذاری در زمینه‌های کشاورزی و سیستم‌های غذایی سازگار با آب و هوا تاکید کرد. به عنوان مثال امارات و آمریکا نوامبر ۲۰۲۲ طرح «مشارکت برای تسریع استفاده از انرژی پاک» را کلید زدند که شامل اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار در قالب تامین بودجه، سرمایه گذاری و دیگر ابزارهای حمایتی به عنوان محرکی برای تأمین انرژی پاک به مقدار ۱۰۰ گیگاوات اضافی تا سال ۲۰۳۵ است.

وی با اشاره به میزبانی امارات از کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP ۲۸) در سال جاری، اظهار داشت: تغییرات اقلیمی تأثیر زیادی بر امارات دارد و این کشور در حال گذراندن دوره انتقال عمده انرژی است.

بن زاید و بلینکن علاوه بر برخی مسائل مهم مشترک در سطح منطقه و جهان بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری توسط رژیم صهیونیستی و فلسطین برای ممانعت از تشدید درگیری و برقراری مجدد آرامش تاکید کردند.

امنیت، آب‌وهوا و اقتصاد؛ محور دیدار وزیر خارجه امارات با بلینکن و رهبران کنگره

وزیر خارجه امارات همچنین با برخی از اعضای سنای آمریکا باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس سنا، سناتور جیمز ریچ، معاون این کمیته و سناتور تاد یانگ دیدار و راه‌های تقویت روابط اقتصادی امارات و آمریکا و همچنین ترویج سرمایه گذاری و مبادلات تجاری بین دو کشور را بررسی کرد.

امارات متحده عربی بزرگترین بازار صادرات ایالات متحده در خاورمیانه است و مشارکت‌های اقتصادی به ایجاد شغل، فرصت‌های نوآوری و رشد اقتصادی در هر دو کشور کمک می‌کند.

حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۲۲ به ۲۷.۸ میلیارد دلار رسید. حجم صادرات امارات به ایالات متحده از ۶.۹ میلیارد دلار گذشت که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.