هلاکت سرکردگان داعش در عملیات اطلاعاتی عراق در خارج از کشور

سرویس اطلاعات ملی عراق از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی و هلاکت رهبران داعشی که در عملیات‌ها در داخل و خارج این کشور دست داشتند، خبر داد.

به گزارش ارز پرس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از بیانیه دستگاه ملی این کشور اعلام کرد، سرویس اطلاعاتی عراق توانست در یک عملیات اطلاعاتی ویژه در خارج از مرزهای عراق، عملیات تروریستی را خنثی کرده و چند تن از رهبران گروه تروریستی داعش را که پیش از این در برخی جنایات تروریستی در عراق و خارج از آن دست داشتند، به هلاکت برساند.

طبق این بیانیه، نیروهای دستگاه ملی عراق موفق شدند این تروریست‌ها را در چند کشور تحت تعقیب قرار داده و آنها را در یکی از کشورهای غیر همجوار بازداشت کرده و به عراق بازگردانند.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، نیروهای سرویس اطلاعات عراق این رهبران گروه تروریستی داعش را به مسؤولان قضایی تحویل دادند تا به مجازات عادلانه خود برسند.

در بیانیه سرویس اطلاعات ملی عراق بر دفاع از امنیت این کشور با یک عملیات اطلاعاتی پیش‌دستانه و ویژه ضامن امنیت و ثبات در کشور تاکید شده است.

روز یکشنبه نیز شش تروریست داعش در حمله هوایی جنگنده‌های عراقی به پایگاهشان در استان دیالی به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی عراقی به اسپوتنیک گفت، نیروی هوایی عراق بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق حمله هوایی را به مخفیگاه چند تروریست داعشی در نزدیکی سد حمرین در استان دیالی اجرا کرد و طبق اطلاعات اولیه شش تروریست داعش در این حمله به هلاکت رسیدند.

نیروهای مرکز اطلاعات نظامی عراق در اواخر ژانویه گذشته موفق شدند ۲۴ تروریست و متهم را در مناطق مختلف این کشور بازداشت کنند.

خبرگزاری واع به نقل از بیانیه این مرکز اعلام کرد، در عملیات‌هایی پیش‌دستانه و اقدامات اطلاعاتی ویژه بخش‌های مختلف سرویس اطلاعاتی و امنیتی، فرماندهی عملیات دیالی، بغداد و میسان، تیپ‌های ششم، هفتم، هشتم، دهم، شانزدهم و هفدهم و با همکاری سرویس اطلاعاتی و گروهی از نیروهای تیپ‌های یاد شده، این تروریست‌ها و متهمان بازداشت شدند.

همچنین این مرکز در ادامه بیانیه خود آورد، با ایجا کمین‌هایی در بغداد، الانبار، میسان، دیالی، نینوا و کرکوک پنج تروریست تحت تعقیب دستگاه قضایی بازداشت شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.