تظاهرات بازتشستگان چینی در اعتراض به کاهش بیمه سلامت

صدها بازنشسته چینی در شهرهای ووهان و دالیان در اعتراض به کاهش مزایای پزشکی به خیابان‌ها آمدند

به گزارش ارز پرس به نقل از رویترز، در کلیپ‌های ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، در شهر مرکزی ووهان، صدها نفر از افراد عمدتا مسن در خارج از پارک مرکزی شهر ژونگ‌شان ، دیده می‌شوند.

در یک ویدیو از ووهان که توسط رویترز تأیید شده است، هل دادن بین معترضان و پرسنل امنیتی یونیفورم پوش نشان داده می‌شود. رویترز نتوانسته تصاویر دالیان و برخی دیگر از ووهان را که به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده تأیید کند.

این تظاهرات چند هفته قبل از گردهمایی سالانه پارلمانی چین در اوایل ماه مارس برگزار می شود. به گفته ساکنان ووهان، بازنشستگان به اصلاحات محلی از جمله کاهش اخیر کمک هزینه پزشکی شخصی ماهانه برای بازنشستگان، از 260 یوان (38 دلار) در ماه به 83 یوان اعتراض کردند. این به دنبال اعتراض به همین موضوع هفته گذشته در ووهان بود.

یکی از ساکنان ووهان می‌گوید: «این پول بسیار کم است، اما برای افراد مسن این پول نجات بخش است. مردم مرفه نیستند، بنابراین هر ذره پول بسیار مهم است.

در حالی که اعتراضات خیابانی بر سر مسائل محلی در چین بی سابقه نیست، رویدادهای چهارشنبه به دنبال تظاهرات نادری در ماه نوامبر در شهرهای سراسر کشور به دلیل سیاست سخت چین در برابر کووید صفر، که پکن به طور ناگهانی در ماه دسامبر آن را کنار گذاشت، انجام می شود.

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از دولت‌های محلی پس از اینکه محدودیت‌های کووید، اقتصاد را ویران کرد و سه سال هزینه برای کنترل کروناویروس بودجه‌ها را کاهش داد، از نظر مالی تحت فشار هستند.

در سیستم مزایای بهداشتی چین، مقداری پول به کمک هزینه پزشکی شخصی اختصاص می‌یابد و سایر وجوه تجمیع می‌شوند.

بر اساس ویدئوها و تصاویر موجود در شبکه های اجتماعی، تظاهرات روز چهارشنبه در ووهان و دالیان در شمال شرق چین حضور شدید نیروهای امنیتی را به دنبال داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.