آغاز تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو در قدس

همزمان با آماده شدن کِنست برای بررسی طرح اصلاحات قضایی کابینه اسرائیل، منابع رسانه‌ای فلسطین امروز (دوشنبه) از آغاز تظاهرات در قدس اشغالی علیه طرح اصلاحات قضایی دولت رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، خبرگزاری فلسطینی سما در این باره به نقل از منابع عبری اعلام کرد که هزاران اسرائیلی تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی را در قدس اشغالی آغاز کرده‌اند.

طبق این گزارش، برخی از معترضان نیز از ساعاتی قبل در مقابل خانه‌های اعضای کنست در قدس اشغالی تحصن کرده‌اند.

معترضان اسرائیلی با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی را علیه طرح اصلاحات قضایی سر داده و مخالفت خود را با بررسی این پیش نویس قانون در کنست اعلام کردند.

خبرگزاری سما در ادامه گزارش داد که همچنان شمار معترضان درحال افزایش است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که تا بدین لحظه حدود ۱۵ هزار صهیونیست برای تظاهرات علیه طرح مذکور خود را به خیابان «کابلان» در نزدیکی مقر کنست در قدس شرقی رسانده‌اند.

قرار است که کنست امروز با برگزاری جلسه‌ای بخشی از طرح اصلاحات قضایی ارائه شده توسط کابینه نتانیاهو را در شور نخست به رأی بگذارد.

تظاهرات‌کنندگان نگران این هستند که اصلاحات مورد نظر کابینه نتانیاهو، فرصتی را برای فرار او از محکومیت در پرونده فساد فراهم کند.

هدف از اصلاحات یاد شده، این است که به کنست این اختیار داده شود که بتواند مصوبه‌های دادگاه عالی را با اکثریت عادی لغو کند و همچنین سیاستمداران در انتصاب قضات نفوذ بیشتری پیدا خواهند کرد.

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است» و علاوه بر این، درها را برای متحدش "آریه ادرعی" (رهبر حزب شاس) باز می‌کند تا با وجود محکومیت او به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت، برای بار دوم تصدی یک وزارتخانه را برعهده بگیرد. اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.