مسکو: با هرگونه فعالیت نظامی که امنیت شبه‌جزیره کره را تهدید کند، مخالفیم

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد، روسیه با هرگونه فعالیت نظامی که امنیت شبه‌جزیره کره و کشورهای شمال شرق آسیا را تهدید کند، مخالف است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه مخالف هرگونه فعالیت نظامی است که امنیت شبه‌جزیره کره و کشورهای شمال شرق آسیا را تهدید کند.

وی افزود: روسیه بارها به تمامی طرفین لزوم رعایت خویشتن‌داری و نشان دادن آمادگی برای از سرگیری مذاکرات با اقدامات عملی را متذکر شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: اما در مقابل، ما شاهد افزایش شدید فعالیت‌های نظامی در شمال شرق آسیا هستیم که تنها منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع و به تاخیر افتادن حل سیاسی و دیپلماتیک مشکلات شبه‌جزیره کره می‌شود.

وی گفت: امروز چیزهای زیادی درباره پرتاب‌ موشکی اخیر کره شمالی شنیدیم اما هیچ توجهی به آنها نشد. حقیقت این است که یک روز قبل از آن مقامات کره جنوبی و آمریکا یک مانور فرماندهی از جمله بازدید از یک بندر با زیردریایی‌های اتمی آمریکایی و همچنین برگزاری مانور "سپر آزادی" در ماه مارس را اعلام کردند. یک روز بعد از این پرتاب موشکی نیز آمریکا و کره جنوبی یک مانور هوایی مشترک با حضور بمب‌افکن های استراتژیک را سازماندهی کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.