پیش‌نویس طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به مجلس نمایندگان برده شد

یک عضو جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، پیش‌نویس طرحی را به مجلس ارائه کرد که جو بایدن را ملزم به خروج نیروهایش از سوریه می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری نووستی، مت گیتس، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده پیش نویس طرحی را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور را به خارج نمودن نیروهایش از سوریه ملزم می‌کند.

این پیش‌نویس حاکی از آن است که تعداد نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به ۹۰۰ نفر می‌رسد، هرچند کنگره با این موضوع موافقت نکرده است.

این نماینده در بیانیه‌ای گفت: کنگره تا امروز به هیچ وجه با حضور نیروهای مسلح آمریکایی در سوریه موافق نبوده است.

گیتس گفت که مجلس نمایندگان باید پیش‌نویس طرح را در مدت ۱۸ روز از تاریخ ارائه آن به رای‌گیری بگذارد، زیرا با مسائل جنگ و صلح در ارتباط است.

بنا بر این گزارش، آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ عملیات نظامی خود را علیه تشکیلات تروریستی "داعش" در سوریه و عراق آغاز و در سال ۲۰۱۹، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه را خارج کرد.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت یک نیروی نظامی محدود را برای مدت نامشخص در سوریه باقی نگه دارد. این نیرو در برخی از نقاط استان حسکه و دیرالزور در نزدیکی منابع نفتی مستقر است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.