راهپیمایی‌های گسترده در یمن در حمایت از فلسطین و هشدار به ائتلاف متخاصم

یمنی‌ها با برگزاری راهپیمایی‌های بزرگی در استان‌ها و شهرهای مختلف ضمن اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حق آنها، بر استمرار مقاومت خود تا خروج کشورهای متخاصم از یمن تاکید کرده و به نیروهای دشمن هشدار دادند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت العهد، یمنی‌ها روز جمعه در شهر صنعا و دیگر مناطق و شهرهای یمن به دعوت عبد الملک بدر الدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن راهپیمایی‌های بزرگی را به راه انداختند.

الحوثی از مردم یمن خواسته بود برای اعلام وفاداری به شهید صالح علی الصماد، ابراز همبستگی با ملت فلسطین، انتقال پیامی هشدارآمیز به ائتلاف متخاصم و تاکید بر پایبندی خود به مساله عادلانه‌شان روز جمعه به خیابان‌ها بیایند.

این راهپیمایی در میدان‌های اصلی شهر صنعاء و دیگر استان‌ها و شهرهای بزرگ یمن به ویژه الحدیده، الجوف، المحویت، تعز، ذمار، صعده، عمران، إب، الضالع، ریمه، حجه و دیگر مناطق تابع این شهرها برگزار شد.

یمنی‌ها با حضور در این راهپیمایی پرچم‌های یمن و فلسطین، تصاویر رهبر انصارالله و شهید سید حسین بدرالدین الحوثی و شهید صالح الصماد و نیز پلاکاردهایی در محکومیت سیاست استعماری آمریکا و جنگ آمریکایی-سعودی علیه یمن و محاصره آن را در دست داشته و با سر دادن شعارهایی همبستگی خود را با ملت فلسطین و مخالفت و محکومیتشان با حملات به فلسطین و یمن ابراز داشتند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و اعلام آمادگی خود برای یاری فلسطین و حمایت از مقدسات آن، جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها را که آخرین آنها هفته قبل در نابلس بود، محکوم و تاکید کردند، آمریکا پشت تمامی جنایاتی است که در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شوند.

همچنین آنها ضمن محکومیت حاکمیت‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی درآوردند، از ملت‌های مسلمان خواستند در مقابل دشمن صهیونیستی با یکدیگر متحد بوده و اقدامات موثری را برای حمایت مالی و تسلیحاتی فلسطینی‌ها در پیش بگیرند.

در پایان این راهپیمایی‌ها نیز بیانیه‌ای منتشر شد که شرکت‌کنندگان در آن ضمن تاکید بر پایبندی خود با مساله اصلی و محوری امت فلسطین و استمرار مقاومت و پایداری و حضور در جبهه‌ها تا زمان خروج کشورهای متخاصم از تمامی سرزمین یمن و رفتن تمامی نیروهای بیگانه از استان‌های اشغالی یمن، به نیروهای دشمن هشدار داد در نتیجه تعرض آنها به حقوق انسانی ملت یمن و جدی نبودن در مورد صلح، ارتش یمن به وظیفه خود در دفاع از کشور و ملت یمن شتاب خواهد کرد.

همچنین در بیانیه پایانی ضمن تقدیر از نقش نیروهای مسلح یمنی در مقابله با دشمن و وارد آوردن خسارات گسترده به آنها در جبهه‌های نبرد، از تمامی گروه‌های مردمی یمن خواسته شده در جبهه‌ها حضور یابند.

در بیانیه یاد شده اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه دشمن در قتل ده‌ها هزار غیرنظامی، زن و کودک یمنی محکوم و تاکید شد، این جنایات در حافظه یمن باقی خواهد ماند.

همچنین در این بیانیه ضمن محکومیت اقدامات طرف‌هایی که روابط خود را با دشمن اسرائیلی عادی کردند، تاکید شد: خصومت و جنگ علیه یمن هر چقدر هم تشدید شود، همبستگی ما با ملت فلسطین به عنوان مسؤولیتی انسانی و دینی هرگز تغییر نخواهد کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده بار دیگر تاکید شد که ملت یمن با حضور نظامی آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی مخالف است و این حضور به منزله جنگ علیه کشور و ملت یمن است.

در ادامه نیز تاکید شد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد آمریکا و انگلیس در داخل مرزهای یمن حضور داشته باشند و به آزادسازی یمن از هر اشغال خارجی ادامه می‌دهیم و بر حقوق قانونی یمن تاکید داریم.

در ادامه بیانیه پایانی راهپیمایی‌کنندگان یمنی نیز از کشورهای متخاصم خواسته شده جنگ علیه یمن را متوقف و محاصره را لغو کرده و تمامی حقوق یمنی‌ها در نتیجه این جنگ را بپردازند و اموال به سرقت رفته آنها را بازگردانند.

در بیانیه یاد شده ائتلاف دشمن مسؤول جنایات در حق یمنی‌ها و غارت منابع و توقف پرداخت حقوق آنها دانسته و تاکید شد، یمن در هر گفت‌وگویی به مساله انسانی تاکید دارد و انسجام جبهه داخلی و مقابله با دشمن ضروری است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.