هشدار المشاط به واشنگتن درباره عواقب نادیده گرفتن هشدارهای رهبر انصارالله

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد، واشنگتن باید هشدارهای رهبر انصارالله را جدی بگیرد، نادیده گرفتن این هشدارها عواقب وخیمی خواهد داشت.

به گزارش ارز پرس، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اظهاراتی به خبرگزاری یمن "سبا" اعلام کرد، مردم یمن پس از هشت سال تجاوز و محاصره و فداکاری‌های بزرگی که انجام دادند، همچنان به حقوق مشروع و آرمان عادلانه خود پایبند هستند.

وی از کشورهای متجاوز خواست جنگ علیه یمن را متوقف کنند، محاصره را لغو کنند و خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور شد.

المشاط بر حقوق مردم یمن در قبال ثروت‌شان برای پرداخت حقوق و خدمات تاکید کرد.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله روز پنج‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که حضور آمریکا و انگلیس در یمن تجاوز و اشغالگری است. وی تاکید کرد که «نمی‌توان این مساله را پذیرفت و با آن به عنوان قدرت اشغالگر برخورد خواهد شد.»

الحوثی خطاب به نیروهای متجاوز گفت: آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، سعودی‌ها و اماراتی‌ها بدانند که در چارچوب هر توافقی باید مسؤولیت خود را بر عهده بگیرند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین در گفت‌وگو با سبا درباره شهید صالح الصماد، رئیس سابق این شورا گفت: الصماد الگویی بی‌نظیر در تاریخ روسا در سطح جهان از نظر صداقت، وفاداری و وفاداری ارائه کرد.

وی افزود، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز جمعه در صنعا و دیگر استان‌های این کشور موید راه الصماد و دیگر شهدا تا زمان دستیابی ملت یمن به آزادی و استقلال کامل خودشان است.

المشاط در مورد مساله فلسطین گفت که همبستگی با مردم فلسطین یک موضع اصولی، انسانی، سیاسی و مذهبی است و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند تغییر کند.

یمنی‌ها با برگزاری راهپیمایی‌های بزرگی در استان‌ها و شهرهای مختلف ضمن اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حق آنها، بر استمرار مقاومت خود تا خروج کشورهای متخاصم از یمن تاکید کرده و به نیروهای دشمن هشدار دادند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.