انتقاد انصارالله از دوگانگی معیارهای آمریکا درباره جنگ اوکراین و یمن

عضو دفتر سیاسی و هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی در واکنش به مخالفت آمریکا با طرح چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین، از دوگانگی معیارهای آمریکا در برخورد با پرونده صلح در یمن و اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد الملک العجری، عضو دفتر سیاسی و هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در توییتی در این باره نوشت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ابتکارعمل چین گفت: "هر کشوری که از ارتش روسیه حمایت می‌کند، نمی‌تواند درباره صلح صحبت کند."

العجری در واکنش به این اظهارات بلینکن تاکید کرد:‌ بسیار خوب، درباره کشورهایی که دم از صلح در یمن می‌زنند و در مقابل از کشورهای متجاوز حمایت نظامی و سیاسی می‌کنند چه می گویید!! یا اینکه خون آنها خون است و خون ما آب؟!

این اظهارات پس از آن بیان شد که چین در اولین سالگرد شروع عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین سند طرح صلح خود برای جنگ اوکراین را منتشر کرد.

وزارت امور خارجه چین در این سند خود چندین ابتکار عمل را در راستای حل‌وفصل درگیری در اوکراین مطرح و اهمیت مذاکرات سازنده و اجتناب از تهدید تسلیحات هسته‌ای را برجسته کرد.

در پی طرح ارائه شده از سوی چین برای پایان جنگ اوکراین، وزیر خارجه آمریکا گفت این پیشنهاد با فراخواندن دو طرف به خاتمه جنگ، «معادل‌سازی کاذب» ایجاد کرده است.

آنتونی بلینکن شامگاه جمعه در سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل، به مناسبت یک سالگی جنگ روسیه و اوکراین، از کشورهای عضو خواست فریب معادل‌سازی غلطی را که طرح پیشنهادی چین ایجاد کرده، نخورند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.